کدخبر :241858 پرینت
06 اسفند 1398 - 11:34

ارائه‌ی گزارش سومین جلسه «گروه مطالعاتی یک» در "ITU" توسط گزارشگر ارشد پژوهشگاه ICT

نماینده ایران و گزارشگر ارشد پژوهشگاه ICT با حضور در مجمع جهانی مخابرات "ITU" ، گزارش سومین جلسه «گروه مطالعاتی یک» را ارائه کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سومین جلسه «گروه مطالعاتی یک» در مجمع جهانی مخابرات "ITU"، به مدت ۴ روز ( ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند ۹۸) در مقر ITU در ژنو سوئیس برگزار شد.

دکتر مریم طایفه محمودی به عنوان گزارشگر ارشد پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و نماینده ایران، اقدام به ارائه گزارشی از فعالیت های مرتبط در سطح ایران در راستای بکارگیری هوش مصنوعی در تولید ابزارها و برنامه های کاربردی مورد استفاده برای افراد توانخواه کرد و در این راستا از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از پژوهش های مرتبط با ساخت ربات رسا حمایت کرده است.

طایفه محمودی همچنین ضمن اشاره به دوره مشترکی که قرار است پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در همکاری با آکادمی اینترنت اشیاء و مراکز تعالی ITU در منطقه آسیا و اقیانوسیه تحت عنوان "Digital Transformation: Enhancing IoT- Driven Accessibility for PwD"  بصورت برخط ارائه کند، از نمایندگان کشورهای مختلف و علاقمندان دعوت کرد تا در این دوره شرکت کنند.

بر اساس این گزارش، ارائه نماینده پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این اجلاس، با استقبال کشورهای مختلف همراه و در ادامه، این تقاضا از پژوهشگاه مطرح شد که فعالیت های پژوهشی مرتبط با بکارگیری هوش مصنوعی (AI) و تعامل انسان با رایانه (HCI) را گسترش داده و گزارش های بیشتری در این رابطه برای جلسات بعدی ارائه شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.