سامانه «ذکاوت» علاقمندیها و نیازهای مردم در شبکههای اجتماعی را میسنجد
مجری سمینار بستر تحلیل ترافیک و ذائقهسنجی کاربران فضای مجازی ضمن معرفی سامانه «ذکاوت»، اعلام کرد که این سامانه، علاقمندی ها و نیازهای مردم در شبکه های اجتماعی را می سنجد.
به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس لیلا ربیعی در سمینار بستر تحلیل ترافیک و ذائقهسنجی کاربران فضای مجازی که صبح امروز (سه شنبه ۱۵ بهمن) در محل پژوهشگاه ICT برگزار شد، در معرفی سامانه «ذکاوت» گفت: این سامانه با تمرکز بر تحلیل محیطهای تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و دامنههای وب ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در این سامانه، پس از گردآوری داده از منابع مختلف و تجمیع و یکپارچهسازی، انواع تحلیلهای آماری، دستهبندی محتوا در سطوح مختلف، تحلیل احساسات، تحلیلهای گرافی و پیشبینی انجام شده و سپس از طریق داشبوردهای تحلیلی، ارائه سرویسدهنده تحت وب، واسط برنامهنویسی کاربردی و انواع بولتنها مصورسازی انجام میگیرد.
به گفته ربیعی، آمار و نوع محتوا در کنار هم برای این سامانه مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد.
مجری سمینار بستر تحلیل ترافیک و ذائقهسنجی کاربران فضای مجازی، عنوان کرد: در این سمینار، کلیه اقداماتی که برای به ثمر رسیدن و ایجاد این بستر تحلیل ترافیک و ذائقه سنجی صورت گرفته، به ویژه اقدامات انجام شده در سطح کلان تشریح گردید.
وی تاکید کرد: این بستر در حال حاضر آمادگی آن را دارد که گزارش ها را در فاصله یک روز تا یک ماه ارائه دهد. حتی قابلیت این به وجود آمده که مطالب و موضوعات مهم را روزانه و به فاصله چند ساعت جمع آوری کند.
ربیعی خاطرنشان کرد: سامانه ذکاوت با هدف کمک و تسهیل کارآمدسازی و تسهیل سازی تهیه شده تا علاقمندی ها، نیازها و احساسات مردم در شبکه های اجتماعی را جمع آوری و تحلیل کند و سپس بر اساس اطلاعات آن، بخش های حاکمیتی و سیاست گذاری تصمیماتی را اتخاذ کنند.
وی ضمن ابراز امیدواری از ادامه برگزاری این گونه نشست ها، با اشاره به مخاطبان این سمینار گفت: دانشجویان رشته های علوم کامپیوتر و علوم اجتماعی، فعالان حوزه فضای مجازی و شرکت های دانش بنیان، جزء کسانی هستند که می توانند از محتوای این جلسات استفاده کنند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید