کدخبر :235059 پرینت
15 مهر 1398 - 15:03

ارائه‌ی سرویس‌های امنیتی حوزه فناوری اطلاعات در آزمایشگاه پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ICT

رییس اداره آزمایشگاه امنیت پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ICT از ارائه خدمات و سرویس‌های امنیتی تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات (IT) و در حوزه صنعت فناوری عامل (OT ) در این آزمایشگاه خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهندس افشین سوزنی در خصوص فعالیت‌های در حال انجام در آزمایشگاه امنیت پژوهشگاه ICT گفت: این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه مرجع در حوزه امنیت کشور، با اخذ تاییدیه از مراکز ذی‌صلاح، مرکز راهبردی افتا و سازمان فناوری اطلاعات ایران، خدمات و سرویس‌های امنیتی را به متقاضیان ارائه می‌کند.

وی در خصوص اهداف و ماموریت آزمایشگاه اظهار کرد: دستیابی به اهداف تعیین شده در برنامه توسعه کشور، رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه ارزیابی امنیتی، پرورش نیروی متخصص و کارآمد در حوزه امنیت و ارائه خدمات امنیتی جهت رشد و توسعه امنیت در کشور را از اهداف و ماموریت‌های آزمایشگاه برشمرد.

سوزنی با ارائه مصادیقی در این خصوص افزود: این آزمایشگاه با دارا بودن زیرساخت‌های لازم و پرسنل متخصص، برای مراکز دولتی، شرکت‌های خصوصی و دانشگاه‌ها خدمات امنیتی را ارائه می‌کند و قابلیت ارزیابی سامانه‌های کاربردی تحت وب و تجهیزات امنیتی مختلف شبکه مانند  UTM، Firewall.، SIEM، Switch   و... را دارا است.

وی اظهار کرد: در کنار این خدمات و سرویس‌های امنیتی و ارزیابی برنامک‌های موبایل، ارزیابی عملکرد امنیت محصولات و تجهیزات نظارت تصویری و ارزیابی سامانه‌های هوشمند (صیانت فرهنگی/اجتماعی) نیز در آزمایشگاه امنیت پژوهشگاه به متقاضیان دریافت خدمت ارائه می‌شود.

وی در ادامه این گزارش اعلام کرد: بخش دیگر فعالیت آزمایشگاه امنیت ارائه خدمات ارزیابی و مشاوره تخصصی در حوزه OT است.

سوزنی گفت: بیش از ۱۰ سال است که پژوهشکده امنیت در این حوزه فعالیت‌های خود را شروع کرده است و با توجه به تخصص و تجربه کسب شده در این زمینه هم‌اکنون آماده ارائه خدمات مشاوره و ارائه خدمات و سرویس های ارزیابی امنیتی در حوزه صنعت OT است.  

رییس اداره آزمایشگاه امنیت پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ICT تاکید کرد: آزمایشگاه ارزیابی امنیت تجهیزات و سامانه‌های کنترل صنعتی برای نخستین بار در کشور و با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شده است.  

سوزنی گفت: این آزمایشگاه در راستای چارچوب و ضوابط اعلامی از سوی مرکز مدیریت راهبردی افتا، پروفایل های حفاظتی و سند آزمون برای محصولات امنیت در حوزه صنعت توسط پژوهشکده امنیت عمل می‌کند، بنابراین این امیدواری وجود دارد که در ۶ ماهه دوم سال جاری، تائیدیه ارائه خدمات از مراکز ذی صلاح در این خصوص اخذ شده و خدمات مربوط به آن ارائه شود.

وی در ادامه اظهارات خود از ارائه خدمات آموزش و مشاوره در آزمایشگاه امنیت خبر داد و گفت: در راستای ماموریت پژوهشکده امنیت و پیرو تفاهم نامه‌های منعقد شده از طرف پژوهشگاه با دیگر مجموعه‌ها، آزمایشگاه امنیت در برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی امنیت، ارائه مشاوره و ارائه خدمات و سرویس‌های امنیتی همکاری و فعالیت می‌کند.

سوزنی همچنین به برخی از دستاوردها و افتخارات این مجموعه اشاره و اظهار کرد: بومی‌سازی و تولید سامانه‌های ارزیابی امنیت (سامانه امن جو و پدسا)، شرکت فعال در کنفرانس های متعدد در حوزه امنیت و کسب رتبه‌های برتر در کنفرانس‌ها، همکاری در ایجاد مراکز ارزیابی امنیتی با نام «آپا» در دانشگاه‌های کشور برای اولین بار، چاپ و نشر کتب تخصصی در حوزه امنیت را از دستاوردها و افتخارات آزمایشگاه امنیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری عنوان کردند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.