کدخبر :221 پرینت
07 شهریور 1390 - 10:21

چگونه با تلفن همراه به اینترنت متصل شویم؟

متن خبر

دیتا یکی از سرویس‌های ویژه برای سیم‌کارت‌های دایمی همراه اول است که با فعال‌سازی آن، امکان اتصال به شبکه اینترنت ازطریق تلفن همراه و ارسال و دریافت فایل برای مشترکین در زمان حرکت و مکان‌هایی که برقراری ارتباط به‌وسیله خط تلفن ثابت و یا سرویس GPRS میسر نیست، امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش سازمان خبری سیتنا به نقل از ایسنا، فعال‌سازی سرویس دیتا به دو صورت حضوری و غیرحضوری است؛ در روش حضوری مشترکین می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و تکمیل فرم مربوطه و ارائه مدارک (اصل و تصویر کارت ملی و آخرین قبض پرداختی) اقدام کنند و سیستم یک شماره به سرویس دیتا اختصاص می‌دهد.

اما در روش غیرحضوری مشترکین در صورتیکه خدمات غیرحضوری (E-Care) تلفن همراه خود را فعال کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت همراه اول نسبت به فعالسازی سرویس دیتا اقدام کنند.

پس از فعال‌سازی سرویس دیتا، در صورتی که گوشی مشترک، این سرویس را پشتیبانی کند، مشترک می تواند به یکی از 2 روش زیر به اینترنت متصل شوند؛

در روش اول، مشترکینی که گوشی تلفن همراهشان دارای سیستم عامل با قابلیت تعریف dialup connection است، می توانند با تعریف یک اتصال dialup connection درگوشی خود، مستقیما به اینترنت متصل شوند.

در روش دوم، گوشی تلفن همراه به‌عنوان یک مودم عمل کرده و از طریق کابل رابط به رایانه شخصی متصل شده و در رایانه یک اتصال Dial up connection تعریف می‌شود و بدین ترتیب رایانه شخصی به اینترنت متصل خواهد شد.

جهت فعال کردن dial up connection، مشترک باید کارت اینترنت تهیه کند و از روی کارت، اطلاعات مربوط بهنام کاربری، کلمه عبور و شماره تماس ISP مربوطه را وارد کند.

جهت ارسال فایل به مشترکینی که سرویس دیتای آن‌ها فعال است، می‌توان از برنامه Hyperterminal و یا برنامه‌های مشابه، برای ارتباط باید از شماره دیتای اختصاص یافته به مشترک استفاده کرد.

اما درباره بررسی فعال بودن سرویس؛ درصورت تماس با شماره دیتای اختصاص یافته برروی صفحه نمایشگر پیام Data call"" را مشاهده می‌کنید.

برای قطع سرویس می توان از این دو روش استفاده کرد:

الف) حضوری: مشترکین می‌توانند، به دفاترخدمات ارتباطی مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل و مدارک لازم (اصل و تصویر کارت ملی را ارائه کنند.

ب) غیرحضوری: مشترکین در صورتی که خدمات غیرحضوری (E-Care) تلفن همراه خود را فعال کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت همراه نسبت به قطع سرویس دیتا اقدام کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

گزارش خيلي خوب و كاربردي بود ...چون من و خيلي كساي ديگه از همچين سرويسي اطلاع نداشتيم..ممنون
بايد تو تيتر يه جوري به اين نكته مهم كه اصل گزارشه اشاره ميشد كه امکان اتصال به شبکه اینترنت ازطریق تلفن همراه و ارسال و دریافت فایل برای مشترکین در زمان حرکت و مکان‌هایی که برقراری ارتباط به‌وسیله خط تلفن ثابت و یا سرویس GPRS میسر نیست..نكته مهمش اينه...چون اتصال از طريق تلفن همراه به اينترنت چيزيه كه همه مي دونن و موضوع گزارش اين نيست ...(ارتباط اينترنتي از طريق موبايل در زماني كه امكان اتصال از طريق GPRS ميسر نيست)سرويس ديتا
((نظر شما در صف ارزیابی توسط مدیران قرار گرفت و پس از موافقت منتشر خواهد شد.))فعل جمله اول اشتباهه... بايد گفته شده«توسط مدیران قرار گرفته و پس از ...»ولي شما زدين قرار گرفت!كه يعني گرفت و تموم شد آقاي فاتح
با سلام و تشکر از دقت نظر شما حتما اصلاح خواهد شد

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.