کدخبر :194702 پرینت
07 دی 1395 - 18:56

امضای قرارداد رسمی رومینگ ملی همراه اول با رایتل و ایرانسل

پس از دو هفته از ابراز گلایه مدیرعامل رایتل در خصوص وضعیت رومینگ ملی، قرارداد رسمی رومینگ ملی همراه اول با اپراتورهای دوم و سوم تلفن همراه به امضاء طرفین رسید.

متن خبر

به گزارش سیتنا، ظهر روز سه شنبه ۷ دی ماه، طی مراسمی در برج همراه و با حضور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه کشور، قرارداد رسمی رومینگ ملی بین شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) با شرکت های خدمات ارتباطی ایرانسل و خدمات ارتباطی رایتل امضاء شد.

بر اساس این قرارداد، مشترکین هر کدام از اپراتورهای تلفن همراه می توانند در صورت نبود امکان ارتباط توسط اپراتور مبداء، از شبکه اپراتور دیگر استفاده کنند.

پیش از این، در خرداد ماه سال ۹۳، طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از این پروژه ملی رونمایی شده بود؛ ولی هزینه و روابط بین اپراتوری استفاده از خدمات رومینگ ملی شفاف نبود، لذا برخی از اپراتورها امکان ورود مشترکین سایر اپراتورها به شبکه شان را نمی دادند.

گفتنی است؛ مهندس سید مجید صدری، مدیرعامل رایتل حدود دو هفته قبل در نشست خبری که همزمان با نخستین روز بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکامپ برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا در خصوص وضعیت رومینگ ملی، از عدم همکاری دو اپراتور دیگر در زمینه رومینگ داخلی اظهار گله مندی کرد و گفت: مشترکان رایتل در جاهایی که تحت پوشش رومینگ قرار می گیرند به جای استفاده از رومینگ دیتای 3G و 4G از دیتای 2G هماهنگ شده بهره می برند و این موضوع نارضایتی مشترکین رایتل را به همراه داشته است. البته این موضوع به رگولاتوری اعلام شده است و در همچنان در حال پیگیری آن هستیم چرا که رضایت مشترکان از اولویت های اساسی رایتل است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

بر پایه این قرارداد رومینگ داخلی،مشترکین رایتل آیا می توانند از رومینگ 3G و 4G و دیتا همراه اول بهره مند شوند ؟

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.