کدخبر :189474 پرینت
16 مرداد 1395 - 11:35

ایران برنامه‌های گسترده‌ای برای سیاستگذاری توسعه‌ی پهن باند تدوین کرده است

رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات، گفت: ایران ضمن اعلام آمادگی در زمینه‌ی برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با اتحادیه‌ی جهانی مخابرات از طریق بدنه‌ی آموزشی خود یعنی دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات، آرزومند است برگزاری این دوره‌ی آموزشی باعث ایجاد این وحدت رویه در سطوح ملی و منطقه ای شده و باعث توسعه‌ی همکاری‌ها با اتحادیه جهانی در زمینه‌ی تربیت نیروی انسانی شود.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر وحید یزدانیان، رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات، در مراسم افتتاح دوره‌ی آموزشی و کارگاه بین المللی "توسعه‌ی نقشه‌ی راه پهن باند بی‌سیم" ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دوره‌ی تخصصی در ایران، از دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه‌ی اتحادیه‌ی جهانی مخابرات و مرکز آموزشی هندوستان به دلیل همکاری نزدیکشان در برگزاری دوره تشکر کرد.

وی ادامه داد: همانگونه که می‌دانید اتحادیه‌ی جهانی مخابرات شعار روز جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات (WTDIC 2016)، را "کارآفرینی ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور تاثیرات اجتماعی" اعلام نموده است. بررسی تجارب جهانی نشان‌دهده‌ی تاثیرگذاری مثبت و موثر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گسترش بنگاههای اقتصادی (اعم از بنگاه‌های بزرگ یا کوچک و متوسط) است و همین بنگاه‌ها می‌توانند در رفع بیکاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی مستقیماً تاثیر گذار باشند.

یزدانیان گفت: گزارش‌های منتشر شده توسط نهادهای ناظر و مسئول در کشورهای مختلف جهان بیانگر آن است که ریشه‌ی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و با کمال تاسف توسعه‌ی جرائم سازمان یافته نظیر تروریسم و افراطی گری در جهان، بیکاری است و بدین جهت توجه به کارآفرینی مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند تاثیر مهمی در ثبات اجتماعی داشته باشد.

وی ادامه داد: در جهانی که صنعت و تجارت بر اساس سرعت و رقابت شکل می گیرد، توسعه‌ی کسب و کارهای وابسته به ارتباطات و فناوری اطلاعات وابسته به توسعه‌ی پهن باند است و تنها کشورهایی می توانند به این ارزش دست یابند که برنامه‌های مدونی برای توسعه‌ی پهن باند داشته باشند.

یزدانیان گفت: از سوی دیگر آمارهای جهانی نشان‌دهنده‌ی روند رو به رشد پوشش جهانی موبایل در نسل های 3 و 4 است؛ به نحوی که در سال 2016 حدود 6 میلیارد نفر از جمعیت جهان تحت پوشش این دو نسل قرار گرفته‌اند و سهم LTE و LTE advanced از یک میلیارد نفر در میانه‌ی سال 2013 به بیش از 3 میلیارد نفر در سال 2016 افزایش یافته است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که توسعه‌ی پهن باند سیار تضمین کننده‌ی آینده کسب و کارهای مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات است

وی ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران با درک اهمیت این موضوع، برنامه‌های گسترده ای را در سطح سیاستگذاری برای توسعه‌ی پهن باند تدوین نموده و از کلیه‌ی فعالان ارتباطات و فناوری اطلاعات خود نظیر اپراتورها درخواست نموده است که برنامه‌های توسعه‌ی خود را در این زمینه تدوین و اجرا نمایند.

به گزارش خبرنگار سیتنا، یزدانیان اظهار داشت: رگولاتوری و سازمانهای دولتی ایران نیز همراه با بخش خصوصی، موضوعات مختلف کلان نظیر تعرفه گذاری، مدیریت فرکانس، سرویس های قابل عرضه بر بستر پهن باند سیار را مورد توجه قرار داده‌اند.

وی افزود: ما بر این باوریم که ایجاد همگرایی بین اجزای برنامه‌های توسعه‌ی ملی با سایر برنامه‌های توسعه‌ی کشورهای منطقه و ایجاد وحدت رویه در برنامه نویسی می‌تواند ضریب اطمینان از پیاده سازی برنامه ها ارتقاء بخشد و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران میزبانی این دوره‌ی آموزشی را بر عهده گرفته است.

یزدانیان در پایان خاطرنشان کرد: ایران ضمن اعلام آمادگی در زمینه‌ی برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با اتحادیه‌ی جهانی مخابرات از طریق بدنه‌ی آموزشی خود یعنی دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات، آرزومند است برگزاری این دوره‌ی آموزشی باعث ایجاد این وحدت رویه در سطوح ملی و منطقه ای شده و باعث توسعه‌ی همکاری‌ها با اتحادیه جهانی در زمینه‌ی تربیت نیروی انسانی شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.