کدخبر :171610 پرینت
18 آذر 1393 - 22:33

اتصالات منازل مسکونی به فیبرنوری توسط شرکت مخابرات

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران، گفت، با استفاده از فناوری های POTN , METRO-E . NGPON در بستر انتقال، شرکت مخابرات ایران، سرعت و کیفیت خدمات خود را مطابق با استانداردهای جهانی ارایه خواهد داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل، مهندس حاجی محمدی، معاون شبکه مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، که در سمینار آموزشی فایبرهوم سخن می گفت، افزود: شرکت مخابرات ایران به عنوان یک اپراتور پایه که شبکه بزرگ مسی را در اختیار دارد با استفاده از فناوری های نوین انتقال در بستر فیبرنوری، سرعت و کیفیت خدمات خود را بر اساس الگوهای جهانی ارتقاء خواهد داد.

معاون شبکه مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، استفاده از فناوری های جدید را در شبکه مخابراتی کشور ضروری دانست و تأکید کرد: استفاده از نسل های 3G و 4G در شبکه سیار و لزوم ارایه خدمات باند پهن در شبکه ثابت، با توجه به نیاز مشترکان باعث شده تا شرکت مخابرات ایران برای افزایش سرعت انتقال اطلاعات از فناوری های جدید در بستر انتقال و تجهیزات آن استفاده کند.

وی روند تغییر تکنولوژی در گذشته را بین 10 تا 15 سال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با استفاده از فناوری انتقال DWDM و OTN این روند در کشور به 3 سال کاهش پیدا کرده است. از این رو، اکنون با استفاده از فناوری POTN قصد داریم جدیدترین خدمات را به مشترکان ارایه دهیم.

مهندس حاجی محمدی، سرعت در ارایه خدمات ، کیفیت بالای خدمات و صرفه جویی در سرمایه گذاری را از مزایای استفاده از فناوری POTN نام برد و خاطرنشان کرد: با همکاری شرکت فایبرهوم و از نیروی انسانی متخصص و با تجربه داخل شرکت برای پیاده سازی این پروژه استفاده خواهیم کرد.

معاون شبکه مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، پروژه های: WIFI , NOC , IPNI , NTN را از دیگر پروژه های جاری در حوزه شبکه شرکت برشمرد و افزود: پروژه WIFI در چهار بخش: Fix Wireless Accese , managing wifi , Offloading و public به عنوان یک پروژه مهم با تأیید هیأت محترم مدیره شرکت مخابرات ایران آغاز شده است.

فایبرهوم یا FTTH اتصالات پهن باند فیبر به خانه، یا همان اتصالات پهن باند FTTH معرف اتصالات کابل فیبرنوری برای اماکن به صورت اختصاصی است. این چنین سیستم ها که بر اساس نور هستند، توان انتقال انبوهی از اطلاعات به شکل کارآمدتری از قبیل تلفن، ویدئو، داده و غیره را در مقایسه با شیوه سنتی کابل های مسی با قیمتی تقریباً مساوی دارا می باشد.

فناوری FTTH به صورت چشمگیری در حال گسترش است، شرکت مخابرات ایران با سرمایه گذاری و بکارگیری فناوری های POTN , METRO-E . NGPON قصد دارد هرگونه مشکل اینترنت خود را با بازده فنی و اقتصادی بالا به کلی بر طرف کند.

بر اساس نظر کارشناسان، FTTH توانایی به دستیابی حتی استفاده مربوط به آینده اینترنت هم دارد،فناوری هایی همچون سندهای سه بعدی، HDTV و بازی های آنلاین که در آینده ای نزدیک کار روزمره افراد خانواده خواهد بود.برای رسیدن به این فناوری ها FTTH قابلیت دسترسی اینترنتی با سرعت 30 گیگابایت درثانیه را دارد که با فناوری های کنونی قابل مقایسه نیست.

گفتنی است، دومین سمینار آموزشی فایبرهوم با موضوع فناوری های POTN ، METRO-E , NGPON امروز 18 آذر93 با حضور مهندس حاجی محمدی، معاون شبکه مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ، مدیران و کارشناسان حوزه شبکه مخابرات ایران و شرکت های مخابرات استانی به همت شرکت فایبرهوم به مدیریت آقای جان مین و برگزاری روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران برگزار شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.