کد مطلب: 

293390

بیش از 65 درصد از خانوار مردم شهرهای همدان و ملایر تحت پوشش فیبرنوری هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: در حال حاضر بیش از 65 درصد از خانه های شهروندان شهر همدان و ملایر تحت پوشش فیبرنوری هستند و همچنین، زیرساخت های ارتباطی به ویژه گسترش شبکه فیبرنوری و اینترنت تلفن همراه به سرعت در روستا و شهرهای استان همدان در حال توسعه است.
بیش از 65 درصد از خانوار مردم شهرهای همدان و ملایر تحت پوشش فیبرنوری هستند

به گزارش سیتنا، عباس صادقی پوریانی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز همدان گفت: اتفاقی که تا کنون افتاده در دو شهر همدان و ملایر قرارداد فیبر نوری با اپراتور دیگری غیر از مخابرات منعقد شده که هم، رقیب مخابرات باشد و هم اینکه توسعه همزمان با دوتا اپراتور کار را سریعتر پیش برده و هزینه ها را کاهش دهد.

وی افزود: فاز اول توسعه در همدان باید 85 کیلومتر فیبر نوری ایجاد شود و از بخش اصلی در شهر همدان طراحی شده 60 کیلومتر تا کنون در خیابان ها انجام شده است و در شهر ملایر به عنوان شهر دوم استان 50 کیلومتر برای مرحله اول پیش بینی شده است که تا کنون 30 کیلومتر حفاری و میکروداکت گذاری انجام شده است.

صادقی با بیان اینکه در همدان و ملایر پس از خرداد ماه امکان اتصال فراهم می شود، تصریح کرد: از همین حالا شهروندان می توانند تقاضای دریافت این سرویس را در سامانه iranFTTX.ir ثبت کنند که در نوبت قرارگیرند و تا پایان خرداد که کار اجرایی تمام می شود با مشترک جهت هماهنگی فیبر کشی داخل ساختمان و خرید مودم تماس گرفته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر بیش از 65 درصد از خانه های شهروندان شهر همدان و ملایر تحت پوشش فیبر نوری هستند و همچنین، زیرساخت های ارتباطی به ویژه گسترش شبکه فیبر نوری و اینترنت تلفن همراه به سرعت در روستا و شهرهای استان همدان در حال توسعه است.

بنابه این گزارش، در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، ایجاد پوشش به معنی ایجاد دسترسی شهروندان تا 300 متری خانوار است و پس از یک ماه امکان اتصال مشترک وجود دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-15 15:55

دیدگاه‌ها

تصویر مهدی
والا فقط حرفه من رفتم تو سایت اولا اصلا منطقه ما رنگ داکتم ندیده زدن منطقه سبز بعد درخواست دادم انگار نه انگار ۲ ماهه کسی زنگ نزده بخدا فقط حرفه حرف
ارسال شده توسط مهدی در 09 ارديبهشت 03 - 08:19

افزودن دیدگاه جدید