کد مطلب: 

294031

راه اندازی دو مرکز میانی جدید صدور گواهی الکترونیکی

معاون زیرساخت کلید عمومی و امنیت اطلاعات تجاری مرکز تتا گفت: دو مرکز میانی صدور گواهی الکترونیکی جدید اضافه شده است و در حال حاضر تعداد مراکز میانی فعال در زیرساخت کلید عمومی کشور به 10 مرکز رسیده است.
راه اندازی دو مرکز میانی جدید صدور گواهی الکترونیکی

به گزارش سیتنا، رضا جوادی‌نیا با اشاره به اضافه شدن دو مرکز میانی صدور گواهی الکترونیکی جدید، گفت: اکنون تعداد مراکز میانی فعال در زیرساخت کلید عمومی کشور به 10 مرکز رسیده است.

وی در ادامه افزود: این دو مرکز، پس از طی مراحل فنی و فرآیندیِ راه‌اندازی مرکز میانی صدور گواهی الکترونیکی و تأیید کمیته نظارتی شورای سیاستگذاری گواهی الکترونیکی کشور، موفق به دریافت گواهی‌های الکترونیکی خود از مرکز دولتی ریشه کشور شده و فعالیت خود را در زیرساخت کلید عمومی کشور به‌طور رسمی آغاز نمودند.

معاون زیرساخت کلید عمومی و امنیت اطلاعات تجاری مرکز تتا با اشاره به فراهم نمودن بستر رقابت بین مراکز میانی خصوصی، تصریح کرد: پیش از این 8 مرکز میانی شامل 5 مرکز میانی دولتی و 3 مرکز میانی خصوصی در زیرساخت کلید عمومی کشور فعال بودند که با اضافه شدن این دو مرکز میانی خصوصی به مجموع مراکز میانی مجاز به ارائه خدمات صدور و مدیریت گواهی الکترونیکی، ضمن ایجاد تعادل بین تعداد مراکز میانی دولتی و خصوصی، زمینه رقابت بین مراکز میانی خصوصی موجود نیز تقویت شده و بر همین اساس پیش‌بینی می ‌شود که در سال جاری شاهد رشد چشمگیری در صدور و بکارگیری امضای الکترونیکی در سامانه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: توانمندسازی بخش خصوصی در حوزه ارائه خدمات گواهی امضای الکترونیکی به موازات نهادهای دولتی، ماموریتی مهم در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بوده که اکنون در حال تحقق است.

رضا جوادی‌نیا با اشاره به رقابت سالم در میان شرکت‌های خصوصی این حوزه، گفت: در حال حاضر شاهد این هستیم که یک رقابت سالم در میان شرکت‌های خصوصی در این حوزه شکل گرفته که این رقابت از جهات مختلف بسیار سازنده است چرا که در وهله اول افزایش تعداد شرکت‌های فعال در این حوزه باعث توسعه کاربردهای گواهی الکترونیکی شده و سامانه‌های بیشتری مجهز به امضای الکترونیکی می‌شوند و در نهایت این موضوع باعث رشد در تعداد گواهی‌های الکترونیکی صادره خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کسب و کارها با بکارگیری امضای الکترونیکی در تعاملات و تبادلات خود می‌توانند هزینه‌های خود را کاهش دهند، افزود: موضوع حذف کاغذ و حذف اسناد فیزیکی یکی از دستاوردهای استفاده از امضای الکترونیکی می‌باشد.

گفتنی است تا کنون سامانه‌های بزرگ ملی از جمله سامانه جامع تجارت و سامانه تدارکات الکترونیکی دولت متعلق به وزارت صمت، سامانه سفته و برات الکترونیکی متعلق به وزارت امور اقتصادی و دارایی، سامانه جامع بودجه متعلق به سازمان برنامه و بودجه کشور مجهز به استفاده از امضای الکترونیکی شده‌اند که از مزایای استفاده از این تکنولوژی می‌توان به استنادپذیر بودن اسنادی که امضای الکترونیکی شده‌اند اشاره کرد.

خاطرنشان می گردد، فهرست مراکز صدور گواهی الکترونیکی میانی فعال، از طریق وب سایت مرکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی ریشه (rca.gov.ir) در دسترس می‌باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-30 12:15

افزودن دیدگاه جدید