کد مطلب: 

292641

چراغ سبز سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در شبکه اجتماعی ترامپ

دونالد ترامپ پس از آن که سرمایه‌گذاران طرح ادغامی به ارزش ۵.۷ میلیارد دلار را تأیید کردند، یک گام به کسب درآمدی بزرگ از شرکت رسانه‌های اجتماعی خود تروث سوشیال نزدیک‌تر شد.
چراغ سبز سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در شبکه اجتماعی ترامپ

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا، روز جمعه پس از آن که سرمایه‌گذاران طرح ادغامی به ارزش ۵.۷ میلیارد دلار را تأیید کردند، یک گام به کسب درآمدی بزرگ از شرکت رسانه‌های اجتماعی خود تروث سوشیال (Truth Social) نزدیک‌تر شد.

در این قرارداد، اکثریت سهام ترامپ در شرکت حدود ۳.۳ میلیارد دلار است. این درآمد در شرایط فعلی می‌تواند برای ترامپ حیاتی باشد زیرا او با پیامدهای مالی مجموعه‌ای از پرونده‌های حقوقی علیه خود از جمله حکم ۴۵۴ میلیون دلاری در پرونده کلاهبرداری مدنی در نیویورک دست و پنجه نرم می‌کند.

سهامداران شرکت دیجیتال ورلد اکوییزیشن (Digital World Acquisition Corp,DWAC) که قصد دارد گروه رسانه و فناوری ترامپ را از طریق ادغام در بازار سهام عرضه کند، روز جمعه به این معامله رای مثبت داد.

در حالی که گام بعدی این است که این معامله هفته آینده برداشته شود، آینده چنین معامله‌ای همچنان در پرده‌ای از ابهام است.

پاتریک اورلاندو، مدیرعامل سابق دیجیتال ورلد و اندی لیتینسکی و وس ماس، همکاران تجاری سابق ترامپ، به‌طور جداگاناه شکایاتی را مطرح کرده و خواستار سهم بیشتری برای خود در این معامله شده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که مشخص نیست این پرونده‌ها چگونه و چه زمانی حل و فصل می‌شوند. حتی اگر این قرارداد در هفته آینده تکمیل شود، ترامپ اجازه نخواهد داشت هیچ یک از سهام خود را در شرکت ترکیبی به مدت شش ماه بفروشد یا بر اساس شرایطی که قبلاً توافق کرده بود در مقابل آنها وام بگیرد.

این قرارداد همچنین قرار است ۳۰۰ میلیون دلار به صورت نقدی به گروه رسانه و فناوری ترامپ (TMTG) شرکت مادر شبکه اجتماعی تروث Truth Social تزریق کند.

سهام دیجیتال ورلد در روز جمعه پس از تایید معامله توسط سهامداران، بیش از ۱۰ درصد سقوط کرد.

ارزش ۸.۶ میلیارد دلاری این شرکت، کمی کمتر از نصف ارزش شرکت ایکس متعلق به ایلان ماسک است.

دیجیتال ورلد در ماه فوریه اعلام کرد که تا کنون هشت میلیون و ۹۰۰ هزار نفر عضو شبکه اجتماعی تروث شده‌اند، حال آنکه شبکه ایکس به گفته ماسک ماهانه بیش از نیم میلیارد کاربر دارد.

فیسبوک با بیش از سه میلیارد کاربر ماهانه، همچنان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-25 08:30

افزودن دیدگاه جدید