کد مطلب: 

282757

عموی ترامپ نقشه «اشعه مرگ» را برای آمریکایی‌ها دزدید؟

سال‌ها پس از مرگ نیکلا تسلا دانشمند مشهور سوالی که همچنان پابرجاست این است که آیا دولت آمریکا تمام مدارک و وسایل تسلا را به خانواده‌اش پس داده؟
عموی ترامپ نقشه «اشعه مرگ» را برای آمریکایی‌ها دزدید؟

به گزارش سیتنا، در آن زمان، این شایعه مطرح بود که تسلا شاید اختراعات و اکتشافات فوق‌العاده قدرتمند و متحول کننده‌ای داشته. در ۲۲ سپتامبر سال ۱۹۴۰، نیویورک تایمز در گزارشی به این نکته اشاره کرد که تسلا یک "اشعه مرگ" به نام "تله فورس" خلق کرده که می تواند موتورهای هواپیماها را از فاصله ۴۰۰ کیلومتری ذوب کند. ظاهرا تله فورس، از طریق پرتویی به قطر یک صد میلیونیوم سانتی‌مترمربعی عمل می‌کرده و هزینه تولید آن بیشتر از ۲ میلیون دلار نمی‌شد و تنها سه ماه برای ساخت آن زمان نیاز بود. در صورتی که این ادعا صحت داشت، چنین سلاحی می‌توانست حیاتی و سرنوشت‌ساز باشد.

اندکی بعد از آنکه دفتر نگهبان اموال بیگانگان در آمریکا APC دارایی‌ها و متعلقات تسلا را جمع‌آوری کرد، یک مهندس برق به نام دکتر جان جی ترامپ (از اعضای خانواده ترامپ یعنی عموی دونالد ترامپ) همراه با کمیته تحقیقات دفاع ملی (که در جریان جنگ جهانی دوم به عنوان راهی برای هماهنگی دولت با دانشمندان درباره اهداف دفاع ملی تشکیل شد) ماموریت یافتند تا اسناد تسلا را مورد بررسی قرار دهند تا هرآنچه ممکن بود برای دولت مهم باشد را بیابند. او رسما به این نتیجه رسید که مقالات تسلا، حاوی اصول یا روش‌های جدید، صحیح و قابل اجرا برای تولید برق بی‌سیم نیست و شاید هم حق با او بود، چرا که تسلا در مراحل پایانی زندگی‌اش به طرز عجیبی وسواسی شده بود و ادعاهایش می‌توانست نظریه‌های تندی باشند که هرگز به نتیجه نرسیدند.

بعد از جنگ جهانی دوم هم دولت آمریکا تمایلش برای توسعه سلاح‌های پرتو را با الهام از تحقیقات تسلا از سر گرفت. طبق آنچه در بیوگرافی تسلا به نام "تسلا، مردی خارج از زمان خودش" که توسط مارگارت چنی نوشته شده آمده، در سال ۱۹۴۵، فرماندهی خدمات فنی هوایی در رایت رید اوهایو، از دفتر نگهبانی دارایی بیگانگان، کپی‌هایی از اوراق تسلا در مورد تسلیحات پرتویی را درخواست کرد. چهار ماه بعد از آنکه APC این مدارک را برای آنها فرستاد، این آژانس دوباره درخواستش را تکرار کرد و ظاهرا دفعه قبل آنها را دریافت نکرده بود. دو سال بعد APC از آنها خواست تا این کپی‌ها را بازگردانند و فرماندهی خدمات فنی هوایی اعلام کرد که در سال ۱۹۴۸ این کار را خواهند کرد که هرگز این اتفاق نیز رخ نداد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2023-07-14 14:30

افزودن دیدگاه جدید