کد مطلب: 

288646

مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت در گفت‌وگو با سیتنا: سرویس فایبرلینک مبین نت ارتباطی به تعهد ما در طرح فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها ندارد

مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت، گفت: از آنجا که مبین‌نت به این موضوع واقف بود که باید وارد فضای اپراتوری فیبرنوری شود، پروژه‌ فایبرلینک را آغاز کرد تا بتواند زنجیره ارائه سرویس فیبرنوری خود از بحث خدمات امور مشتریان گرفته تا بازاریابی را تکمیل کند تا مقدمه‌ای برای ورود به حوزه FTTH باشد.این سرویس کاملا از سه میلیون تعهد مبین‌نت در پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها مجزا بوده و بر اساس شرط سازمان تنظیم مبنی بر داکت‌کشی هفت کاناله، این سرویس شامل آن نمی‌شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت در گفت‌وگو با سیتنا: سرویس فایبرلینک مبین نت ارتباطی به تعهد ما در طرح فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها ندارد

مهندس علیرضا صیدی، مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون میزان تعهد این اپراتور در تکمیل پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، گفت: تعهد ما ایجاد پوشش فیبرنوری برای سه میلیون خانوار و کسب‌وکار در کشور است و همان‌طور که می‌دانید سیاست وزارت ارتباطات توسعه شبکه در حد پوشش بوده که مبین‌نت دومین اپراتور از لحاظ تعداد تعهد پوشش است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما وارد این پروژه شده‌ایم، باید در استان‌های مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، خوزستان و چهار کلان‌شهر، طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات، عملیات شبکه‌سازی را انجام دهیم که در ده شهرستان تقریبا این مرحله را عملی کرده‌ایم.

مدیرعامل مبین‌نت اظهار کرد: در استان مازندران، شهر بابلسر تقریبا به مرحله بهره‌برداری فیبر نوری رسیده‌ایم، در شهر ساری شبکه‌سازی آغاز شده و در استان آذربایجان شرقی هم شبکه‌سازی شهر باسمنج در حال اتمام است تا به بهره‌برداری کامل برسد. در شهر مراغه پروژه عملیاتی فیبر نوری شروع شده و در شهر اردبیل نیز برای آغاز عملیات اجرایی پروژه در حال مذاکره هستیم. همچنین در کردستان نیز در حال امضای قرارداد با شهرداری‌ هستیم.

صیدی افزود: یکی از چالش‌های اصلی این پروژه، قراردادها با شهرداری‌ها است که با همکاری‌های وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات این مشکلات در حال رفع شدن است. در سه کلان‌شهر کرج، اهواز و اصفهان اگر مشکلاتمان با شهرداری‌ها برطرف شود، عملیات اجرایی پروژه در این کلان‌شهرها را نیز آغاز می‌کنیم. این تعهدات سه‌ساله است و فرایند پیش‌روی پروژه در مقاطع سالانه مشخص شده است.

وی در ادامه گفت: مبین‌نت به‌عنوان اپراتوری که در آستانه ۱۵ سالگی فعالیت خود در حوزه اینترنت ثابت قرار دارد و در حال حاضر نیز بنابر سوابق قبلی مشارکت خود با شهرداری و مخابرات ایران دارای شبکه فیبرنوری در نقاط مختلفی از جمله حدود ۲۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در سطح شهر تهران را داراست، تصمیم گرفت که از زیرساخت موجود خود جهت سرویس‌دهی به مشترکین استفاده نماید. بر این اساس سرویس ویژه‌ای را تحت عنوان «سرویس فایبرلینک» جهت سرویس‌دهی به برج‌های مسکونی و مجتمع‌های تجاری بالای ۵۰ واحد ارائه کرد.

وی ادامه داد: مبین‌نت همچنین در برخی نقاطی که پوشش فیبر زمینی در مرحله عملیات اجرایی بوده و هنوز این سرویس به صورت کامل راه‌اندازی نشده‌است، به‌صورت موقت از طریق تجهیزات رادیویی به ارائه محدود سرویس به مشترکین برج‌ها می‌پردازد تا به موازات و پس از نهایی شدن عملیات اجرایی، به تمام مشترکین آن مجتمع‌ها سرویس‌دهی نماید. در این راستا مشوق‌ها و تخفیف‌هایی به ساکنان برج‌ها و مجتمع‌های متقاضی ارائه کردیم که آن‌ها بتوانند راحت‌تر و سریع‌تر به سرویس دسترسی پیدا کنند.

وی گفت: از سویی با توجه به اینکه مبین‌نت به این موضوع واقف بود که باید وارد فضای اپراتوری فیبر نوری شود، پروژه‌ فایبرلینک را آغاز کرد تا بتواند زنجیره ارائه سرویس فیبرنوری خود از بحث خدمات امور مشتریان گرفته تا بازاریابی را تکمیل کند تا مقدمه‌ای برای ورود به حوزه FTTH باشد.
 
صیدی ادامه داد: لازم به ذکر است این سرویس کاملا از سه میلیون تعهد مبین‌نت در پروژه ملی فیبر نوری مجزا بوده و بر اساس شرط سازمان تنظیم مبنی بر داکت‌کشی هفت کاناله، این سرویس شامل آن نمی‌شود. در واقع پروانه UNSP مبین‌نت و مشوقی که سازمان برای اپراتورها در نظر می‌گیرد، فقط برای شبکه‌سازی و مطابق با استانداردهای سازمان تنظیم است؛ این استانداردها سخت‌گیرانه است و اگر آن‌ها را رعایت نکنیم مشوقی هم دریافت نمی‌کنیم.

 مدیرعامل مبین‌نت در انتها گفت: در مجموع چون ما دارای شبکه فیبر هستیم و شبکه‌سازی قبلا انجام شده، می‌توانیم به‌طور موقت به برخی از مشترکین از شبکه فیبر خود سرویس‌دهی کنیم و برای آن مشوقی هم نداریم. البته ما پس از انجام عملیات اجرایی استاندارد و دریافت تاییدیه سازمان تنظیم می‌توانیم مشترکین فعلی خودمان را به شبکه استاندارد سازمان تنظیم منتقل کنیم. در کل اپراتور مبین‌نت تا این لحظه به مرحله استفاده از مشوق دولت نرسیده است؛ چراکه نهایی شدن پوشش هنوز محقق نشده و پس از این مراحل، به مرحله دریافت مشوق در مناطق کم‌برخوردار می‌رسیم و این موضوع ارتباطی با پروژه پیشین ندارد.

پایان بخش دهم گفت‌وگو

گفت‌وگو از زهرا طاهری
عکاس: حسین شهلایی

بخش اول گفت‌وگو: پروژه توسعه شبکه فیبرنوری لازمه توسعه صنعت در آینده است

بخش دوم گفت‌وگو: باید به موازات توسعه شبکه فیبرنوری، توسعه محتوایی نیز انجام شود

بخش سوم گفت‌وگو: اختلاف تعرفه اینترنت ثابت و همراه باعث انتقال کاربران به شبکه ثابت می‌شود

بخش چهارم گفت‌وگو: تکمیل بسته‌های ارائه شده به مشتریان با گسترش شبکه فیبرنوری

بخش پنجم گفت‌وگو: تعامل با شهرداری‌ کلان‌شهرها از چالش‌های پروژه فیبرنوری است

بخش ششم گفت‌وگو: استفاده از فیبرنوری در شبکه، انگیزه سارقین را از بین می‌برد

بخش هفتم گفت‌وگو: کانال کشی شبکه فیبرنوری به الزامات پروانه ساختمان تبدیل شود

بخش هشتم گفت‌وگو: حمایت دولت از اپراتورها برای توسعه شبکه ثابت در مناطق کم‌برخوردار بسیار موثر است

بخش نهم گفت‌وگو: تعرفه‌های صنعت ICT همگام با تورم رشد نکرده است؛ این چالش با حمایت دولت رفع می‌شود

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-12-12 10:56

افزودن دیدگاه جدید