کد مطلب: 

293376

رییس فراکسیون راهبردی مجلس با تقدیر از پوشش بالای هفت میلیونی فیبرنوری در کشور: سرعت اینترنت رو به افزایش است

رییس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، گفت: اینکه میزان خانوارهای تحت پوشش شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها با توجه به وعده ای که برای پایان سال 1402 داده بودند به بالای هفت میلیون رسیده قابل تقدیر است و سرعت اینترنت نیز با این روند توسعه رو به افزایش است.
رییس فراکسیون راهبردی مجلس با تقدیر از پوشش بالای هفت میلیونی فیبرنوری در کشور: سرعت اینترنت رو به افزایش است

به گزارش خبرنگار سیتنا، فیبرنوری دارای پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی است و با آن می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا 10 گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.

راه‌اندازی شبکه فیبرنوری در سراسر کشور و در گام نخست ارائه ۲۰ میلیون پورت تا پایان دولت سیزدهم، که وزیر ارتباطات وعده آن را داده است، الزاماتی دارد؛ ۸۰ درصد خانوارهای هر استان باید پوشش داده شوند، مبنای پوشش خانوار، کدپستی و/یا پلاک ثبتی شهری/ روستایی و نقشه‌های هوایی مورد تأیید سازمان در نواحی خدمات شهری/ روستایی است؛ منظور از خانوار تحت پوشش، خانواری واقع در شعاع هوایی حداکثر 300 متری یکی از نقاط حضور است که ظرف مدت 30 روز از تاریخ درخواست وی، خدمت دسترسی مبتنی بر فیبر نوری برای او تامین شود.

حداقل ۵۰ درصد کاربران امکان استفاده از خدمت دسترسی از طریق فیبرنوری (FTTP) و حداکثر ۵۰ درصد کاربران امکان استفاده از خدمت دسترسی پرسرعت از طریق دسترسی سیمی با قابلیت حداقل سرعت 50 مگابیت بر ثانیه و دسترسی رادیویی مجاز با قابلیت حداقل سرعت 30 مگابیت بر ثانیه را داشته باشند؛ کاربران خدمت دسترسی مبتنی بر فیبر نوری، منازل و کسب‌وکارهای بهره‌بردار آن هستند.

برای حداقل ۱۰ درصد کاربران امکان استفاده از خدمت دسترسی از طریق فیبرنوری با قابلیت حداقل سرعت یک گیگابیت ‌بر ثانیه وجود داشته باشد.

وجود یک نقطه حضور (PoP) در هر شهر الزامی است؛ منظور از نقطه حضور، نقطه‌ای از شبکه است که در آن تجهیزات فعال یا غیرفعال وجود داشته باشد به نحوی‌که از طریق آن امکان ارایه خدمت دسترسی مبتنی بر فیبر نوری به کاربر وجود داشته باشد.

برای اینکه پروژه فیبرنوری منجر به افزایش سرعت‌های چند ۱۰۰ مگابیتی شود، باید برای کاربران و اپراتورها به موازات یکدیگر ایجاد تسهیلات کرد تا کاربران به سمت استفاده از این امکان بروند و اپراتورها برای مشارکت در راه‌اندازی فیبرنوری در سراسر کشور تمایل پیدا کنند.

رییس فراکسیون راهبردی مجلس با تقدیر از پوشش بالای هفت میلیونی فیبرنوری در کشور: سرعت اینترنت رو به افزایش است

بر اساس آمار سایت پروژه فیبرنوری، تا کنون تعداد خانوار تحت پوشش طرح ملی فیبرنوری 7.079.542 می باشند و 513 هزار و 760 کاربر به عنوان سرویس گیرنده ثبت شده اند.

رییس فراکسیون راهبردی مجلس با تقدیر از پوشش بالای هفت میلیونی فیبرنوری در کشور: سرعت اینترنت رو به افزایش است

تاکنون 35 درصد از میزان دسترسی 100 درصدی 20 میلیون خانوار تحت پوشش شبکه مبتنی بر فیبرنوری که تا سال 1404 هدف گذاری شده، انجام شده است.

پیشرفت 35 درصدی شبکه‌ فیبرنوری با هدف گذاری تا پایان سال 1404

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، رییس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون روند توسعه و موانع پروژه فیبرنوری در کشور، گفت: ما در مجلس حامی این طرح هستیم و بنده پیشنهاد دادم که صندوق توسعه فیبرنوری در برنامه هفتم توسعه ایجاد شود تا اعتبارات متمرکز شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اینکه میزان خانوارهای تحت پوشش با توجه به وعده ای که برای پایان سال 1402 داده بودند به بالای هفت میلیون رسیده قابل تقدیر است و سرعت اینترنت نیز با این روند توسعه رو به افزایش است.

رییس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با توجه به وعده سرعت 100 برابری و روند توسعه پروژه فیبرنوری، این وعده محقق خواهد شد و اگر به 100 هم نرسد به نزدیک این رقم خواهد رسید و سرعت اینترنت و کیفیت آن افزایش می یابد.

انتهای پیام

گزارش از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-04-15 14:12

افزودن دیدگاه جدید