کد مطلب: 

294034

کاهش هزینه آب‌بها با نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی

​​​​​​​مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با بیان اینکه تاکنون برای۷۷۴۱ چاه در استان کرمان ، کنتور هوشمند نصب شده، گفت: کشاورزان می‌توانند با اقدام در جهت نصب کنتور هوشمند از تسهیلات بدون بهره استفاده کرده و هزینه‌های آب بهای خود را کاهش دهند.
کاهش هزینه آب‌بها با نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی

به گزارش سیتنا، حمید علیدادی سلیمانی گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ هزینه آب مصرفی چاه‌های کشاورزی مجاز فاقد شمارشگر به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.

علیدادی سلیمانی در ادامه تصریح کرد: بر اساس بند "ب" تبصره هفت قانون بودجه سال ۱۴۰۳ و برای حفظ و صیانت از آبخوان‌های کشور، شرکت‌های آب منطقه‌ای مکلف شده‌اند از چاه‌های مجاز دارای شمارشگر (کنتور) هوشمند بر اساس برداشت مجاز آن‌ها در صورت رعایت الگوی کشت ابلاغی یا کشت محصولات اساسی کشاورزی و راهبردی (استراتژیک) کشور به ازای هر مترمکعب برداشت آب از آبخوان‌ها معادل دویست (۲۰۰) ریال و در صورت عدم رعایت شراط مذکور معادل پانصد (۵۰۰) ریال هزینه دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان اضافه کرد: این در حالی است که برای چاه‎های مجاز فاقد شمارشگر (کنتور) هوشمند در صورت رعایت الگوی کشت ابلاغی یا کشت محصولات اساسی و راهبردی تا سقف ظرفیت پروانه بهره‌برداری به ازای هر مترمکعب برداشت آب معادل سیصد (۳۰۰) ریال و در صورت عدم رعایت شرایط مذکور معادل هفتصد (۷۰۰) ریال هزینه دریافت می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون برای ۷ هزار و ۷۴۱ چاه، کنتور هوشمند نصب شده و در سال گذشته با تلاش همکاران این شرکت ۱۵۰۰ دستگاه کنتور نصب شد که این تعداد در هشت سال گذشته بی سابقه بود.

وی در پایان افزود: صاحبان اصلی و بهره‌برداران منابع آب مردم هستند و ضروری است کشاورزان با نصب کنتور و پیش قدم شدن در حفاظت از منابع آب زیرزمینی، پایداری اشتغال خود را تضمین کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-30 13:47

افزودن دیدگاه جدید