کد مطلب: 

293653

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس دهم: تغییر ذائقه کاربران خانگی برای اتصال به شبکه فیبرنوری، نیازمند فرهنگ‌سازی است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم، می‌گوید: پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها می‌تواند کمک شایانی در رفع نیاز دیتای کاربران داشته باشد، ولی کاربران خانگی همچنان ترجیح می‌دهند که از طریق شبکه وای‌فای و وایرلس به اینترنت متصل شوند.
دکتر سعید باستانی

دکتر سعید باستانی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، پیرامون روند پیشبرد پروژه فیبرنوری، گفت: FTTH زمانی رشد زیادی خواهد داشت که کاربر مناسب خود را داشته باشد و معمولا وابسته به کسب و کارهای نوین است که وابستگی به این حوزه دارد و سرعت بالا و خدمات خاص نیاز دارد.

وی ادامه داد: اگر این نیاز نباشد، FTTH  باید با سیستم های وایرلس رقابت کند و چون در مناطق کوچک کشور ما، کسب و کارهای ویژه وجود ندارد، بنابراین مردم رغبتی به استفاده از FTTH ندارند و از سیستم های وایرلس استفاده می کنند.

وی، خاطرنشان کرد: FTTH این ویژگی را دارد که اگر شرکتی کار دیتا دارد و کاربران آن نیاز خاصی دارند، این شبکه می تواند کمک شایانی به آنها داشته باشد، اما به عنوان شبکه دیتای خانگی، مردم ترجیح می‌دهند از سیستم های وای‌فای استفاده می کنند، لذا تغییر ذائقه کاربران خانگی برای اتصال به شبکه فیبرنوری نیازمند فرهنگ‌سازی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم، اظهار کرد: پیش تر در کمیسیون مرتبط بحث کردیم که هر نوع تکنولوژی باید بر اساس نیاز وارد شود و به این صورت شکل می گیرد که نیاز به فناوری تبدیل می شود و آن فناوری رفع نیاز می کند.

باستانی، افزود: وقتی در کشور کار خاصی در حوزه فناوری که نیاز به سرعت بالای اینترنت داشته باشد، انجام می شود، در حوزه دیتایی از FTTH استفاده می کنند و در ایران هم برخی شرکت ها از این شبکه استفاده می کنند، ولی در شهرهای کوچک تر از لحاظ آماری این شرکت ها کم هستند و FTTH رشد و نمودی ندارد.

انتهای پیام

گفت و گو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-04-22 11:19

افزودن دیدگاه جدید