کد مطلب: 

288210

افزایش نارضایتی‌ها از کسر کارمزد از تراکنش‌های مالی

رئیس اتاق اصناف مرکز استان همدان با اشاره به نارضایتی کسبه و بازاریان از فرآیند کسر کارمزد از تراکنش‌های مالی، گفت: با توجه به اینکه واحدهای صنفی به دلیل فشار‌های مالیاتی، افزایش غیرمتعارف اجاره‌بهاء و سایر هزینه‌های جاری، تحت فشار‌های اقتصادی قرار دارند، موضوع اخذ کارمزد نیز مزید بر علت شده است.
افزایش نارضایتی‌ها از کسر کارمزد از تراکنش‌های مالی

به گزارش سیتنا، به گفته محمد ارغوان، بسیاری از کسبه تمایلی به استفاده از کارت‌خوان ندارد و این موضوع باعث نارضایتی مصرف‌کنندگان و مشتریان می‌شود. از سوی دیگر اتحادیه‌های صنفی نیز مشمول کسر کارمزد استفاده از دستگاه کارتخوان هستند در صورتی که اتحادیه‌ها دارای شخصیتی غیرانتفاعی بوده و درآمد آنها صرفا مشمول موارد ذیل ماده ۳۱ قانون نظام صنفی بوده و بودجه عمومی جهت تامین هزینه‌ها را ندارند.

وی افزود: کسر کارمزد از تراکنش‌های دستگاه‌های کارتخوان، در مواردی موجب سوء‌برداشت کسبه و اصناف به عملکرد دولت در حوزه اقتصاد شده است. به عبارت دیگر با توجه به عملکرد ضعیف بانک‌ها در ارائه خدمات و تسهیلات به اصناف و از سوی دیگر تامین منافع بانک‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات دستگاه‌های کارتخوان از کسر کارمزد تراکنش‌های بانکی، استفاده از کارتخوان‌ها برای اصناف صرفه اقتصادی ندارد.

ارغوان تأکید کرد: چندان دور از ذهن نیست که عرضه‌کنندگان کالا و خدمات، برای جبران افزایش هزینه‌ها، قیمت اجناس و خدمات خود را افزایش دهند. از طرفی در صورت ادامه این روند، رویکرد خرید و فروش نقدی و به تبع آن عدم شفافیت مالیاتی در سال آینده دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-02 10:50

افزودن دیدگاه جدید