کد مطلب: 

284896

تحریم 11 شهروند روسیه توسط آمریکا به دلیل ارتکاب جرایم سایبری

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، ایالات متحده 11 شهروند روسیه را تحریم کرده، چراکه این افراد در سازماندهی حملات سایبری به بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های حیاتی بریتانیا از جمله مقامات محلی، شرکت‌ها و مدارس دست داشتند.
جرایم سایبری

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، در اطلاعیه‌ای که وزارت خزانه‌داری آمریکا، پنج‌شنبه 16 شهریور، در وب‌سایت خود منتشر کرد، آمده است: «ایالات متحده 11 شهروند روسیه را به دلیل اقدامات مربوط به جرایم سایبری تحریم کرده است.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا اما جزئیات بیشتری درباره شواهدی که بر اساس آن اسامی این افراد در فهرست تحریم‌ها درج شده، ارائه نکرده است.

در همین راستا، بریتانیا، نیز تحریم‌هایی را علیه این 11 شهروند روسیه اعمال کرد.

بنا به اعلام مقامات بریتانیایی ذی‌ربط «این افراد در سازماندهی حملات سایبری به بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های حیاتی بریتانیا از جمله مقامات محلی، شرکت‌ها و مدارس دست داشتند.»

لیست سیاهی که توسط اداره تحریم‌های مالی بریتانیا به روزرسانی و منتشر شده است، مشخصات این 11 فرد روسی و وظایفی را که آنها در گروه‌های سایبری «Trickbot» و «Conti» ایفا می‌کردند، فاش می‌کند.

به گفته مقامات بریتانیایی «حملات این افراد به بیمارستان‌های بریتانیا در طول همه‌گیری کرونا انجام شده‌ بود.»

در گزارش دولت بریتانیا آمده که افراد گنجانده شده در فهرست تحریم‌‌ها به عنوان بخشی از گروه‌های سایبری، دست‌کم 180 میلیون دلار از قربانیان خود در سراسر جهان و حدود 27 میلیون پوند (33.7 میلیون دلار) از 149 قربانی در بریتانیا باج‌گیری کرده‌اند.

دولت بریتانیا بر اساس تحریم‌های اعمال شده علیه این افراد، آنها را از ورود به قلمرو خود منع کرده و در صورت کشف، دارایی‌های این افراد در این کشور مسدود خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 3
2023-09-09 08:51

افزودن دیدگاه جدید