کد مطلب: 

281576

مراقب برخی از روش‌های خنک کردن گوشی همراه خود باشید!

در فصل تابستان و با گرم شدن هوا، بسیاری از گوشی‌های هوشمند به دلیل دمای بالا در معرض «خاموش شدن ناگهانی» قرار می‌گیرند، اما برخی از راه‌های مقابله با این مشکل ممکن است برای دستگاه خطرناک باشد، بنابراین باید از روش‌های استاندارد برای خنک کردن تلفن همراه استفاده کرد.
تلفن همراه

به گزارش سیتنا، هنگامی که گوشی بیش از حد داغ می‌شود، پیام معروف «دستگاه باید قبل از استفاده مجدد از آن خنک شود» ظاهر می‌شود، این پیام به این معنی است که دستگاه شما در معرض دمای بالا قرار گرفته است.

هنگامی که این پیام هشدار ظاهر می‌شود، بسیاری از ما از روش‌های خنک کننده سریع برای بازگرداندن گوشی به حالت عادی خود استفاده می‌کنیم.

اما جیمز براون، مدیر شرکت Protect Your Bubble، در مورد این روش‌ها هشدار داده است.

او گفت: گوشی‌ها به ندرت از دست ما خارج می‌شوند، اما در هنگام موج گرما، این دستگاه‌ها خیلی زود به طور خطرناکی داغ می‌شوند که این امر بر عمر باتری تاثیر می‌گذارد و ممکن است باعث خاموش شدن موقت دستگاه شود.

دو روش خنک کننده خطرناک در ذیل آمده است:

روش اول

جیمز براون هشدار داد که نگهداری دستگاه در جایی که دمای آن زیر صفر است برای گوشی به طور کلی خوب نیست، بنابراین گذاشتن گوشی شما در یخچال روش درستی به حساب نمی‌آید.

او افزود: انجام این کار منجر به تشکیل تراکم در داخل گوشی شما می‌شود که در دراز مدت به دستگاه آسیب می‌رساند.

روش دوم

مدیر شرکت Protect Your Bubble همچنین نسبت به فرو بردن گوشی در آب تا «به زور» خنک شود، هشدار داد و افزود: حتی اگر دستگاه مدرن و مقاوم در برابر آب باشد، این روش عواقب جدی دارد، زیرا ممکن است قسمت‌هایی از دستگاه آسیب ببیند.

پس راه حل چیست؟

بهترین راه حل این است که گوشی را در زیر سایه‌ای قرار دهید.

براون گفت: زمانی که بیرون از خانه زیر نور مستقیم خورشید هستید از استفاده بیش از حد از تلفن خود اجتناب کنید.

او افزود: اگر بیرون هستید و نیاز به انجام کاری در تلفن خود دارید، سایه را در همان نزدیکی پیدا کنید و روشنایی صفحه را کاهش دهید.

مدیر شرکت Protect Your Bubble ادامه داد: حتی پس از خاموش شدن برنامه‌های پرمصرف، ممکن است تلفن همچنان داغ شود، بنابراین حالت ذخیره انرژی داخلی گوشی باید روشن شود.

او همچنین به دارندگان آیفون توصیه کرد که از قاب‌های بزرگی که ممکن است جریان هوا را در اطراف دستگاه محدود کند، استفاده نکنند.

جیمز براون در پایان توصیه کرد: گوشی‌تان را در خودرو رها نکنید، زیرا دمای خودروهای پارک شده می‌تواند از 35 درجه سانتیگراد نیز فراتر رود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-06-14 10:34

افزودن دیدگاه جدید