کد مطلب: 

286186

راه‌های محافظت از گوشی همراه در برابر مجرمان

رعایت ایمنی همواره اولویت اول فرد است و این مقوله در حوزه دیجیتال و فناوری اهمیت بیشتری دارد، به طوری‌که تنها با چند کد دستوری کوتاه می‌توان از تنظیمات گوشی باخبر شد که آیا گوشی شخص مورد هجوم هکرها و مجرمین سایبری قرار گرفته یا خیر؟
راه‌های محافظت از گوشی همراه در برابر مجرمان

به گزارش سیتنا، رعایت ایمنی در حوزه تکنولوژی از اهمیت بالایی برخوردار است. این روزها مجرمان اینترنتی و سایبری فعالیتشان بیش از پیش شده که با دانستن چند کد دستوری کوتاه می‌توانید از تنظیمات گوشی خود باخبر شوید که آیا کسی به آن دسترسی پیدا کرده یا خیر.

کدی که بسیار مهم است کد #۰۶#* است که در زمان به سرقت رفتن گوشی خود می‌توانید با گرفتن این کد و وارد IMEI دستگاه به محض روشن شدن گوشی حتی با سیم‌کارتی دیگر، از محل آن که به اپراتور ارسال می‌شود باخبر شوید.

متخصصان این حوزه توصیه می‌کنند که اگر از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید، به‌طور دوره‌ای گوشی خود را از نظر ویروس بررسی کنید.

همچنین استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان امن بسیار مهم است. در تنظیمات پیام‌رسان‌های مورد استفاده، می‌توانید مشخص کنید که چه اطلاعاتی برای دیگران قابل دسترسی باشد.

نصب برنامه‌های ناشناخته روی تلفن، عمل ناامنی است. همچنین برای امنیت بیشتر توصیه می‌شود که روی پیوندهای ناامن کلیک نکنید.

نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی هستند که گزینه پیدا کردن مکان افراد دیگر را پیشنهاد می‌کنند که تقریبا همیشه با نیت مجرمانه عمل می‌کنند. مراقب باشید!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-10-14 22:22

افزودن دیدگاه جدید