کد مطلب: 

292665

ثبت ۳۰۵ هزار شغل در سامانه جستجوی شغل

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که بالغ بر ۳۰۵ هزار نیروی کار در سامانه شغل ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۳۲ هزار نفر وارد بازار کار شده‌اند.
ثبت ۳۰۵ هزار شغل در سامانه جستجوی شغل

به گزارش سیتنا، امید ملک در گفت‌وگو با ایرنا درباره آخرین وضعیت سامانه جستجوی شغل در روزهای پایانی اسفند ۱۴۰۲ گفت: بهره وری سامانه‌های کاریابی در گذشته آنطور که سیاستگذار انتظار داشت، بالا نبود و وزارت تعاون برای رفع این مشکل بستری را فراهم کرد که بازیگران حوزه کار اعم از کارجو و کارفرما بتوانند به یکدیگر متصل شوند.

وی افزود: این سامانه با شفافیتی که در اطلاعات بازار کار ایجاد می‌کند، می‌تواند هزینه جستجوی شغل را برای کارفرما و کارجو کاهش دهد. از طرف دیگر این سامانه چون به واسطه حاکمیتی بودن به بانک‌های اطلاعاتی متصل است سوابق شغلی، تحصیلی و مهارتی کارجو را راستی آزمایی می‌کند و کارفرما نیرویی انتخاب می‌کند که گفته‌هایش با رزومه او همخوانی دارد. اصلاح آیین‌نامه مربوط به کاریابی در سال ۱۴۰۱ به تصویب هیات وزیران رسید و سامانه جستجوی شغل از تیرماه سال جاری آغاز به کار کرد.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون افزود: طبق آخرین آمار تقریبا بالغ بر ۳۰۵ هزار کارجو وارد سامانه شدند و ثبت‌نام کردند. از این تعداد ۱۴۶ هزار نفر درخواست شغلی و ۲۹ هزار کارفرما درخواست نیرو را در این سامانه به ثبت رساندند.

وی اضافه کرد: از این تعداد تقریبا ۲۹۴ هزار ظرفیت شغلی ایجاد شد و ۱۰۰ هزار معرفی‌نامه برای کارجویان از طریق دفاتر کاریابی برای کارفرمایان صادر شده است. حدود ۳۲ هزار نفر نیز از این طریق وارد بازار کار شده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-25 14:50

افزودن دیدگاه جدید