مینایی: 46 درصد پهنای باند در فضای وب متعلق به بازیهای رایانهیی است
رییس بنیاد ملی بازیهای رایانهیی گفت: طبق آماری که توسط یکی از موسسات در سال گذشته ارائه شده، حدود 46 درصد کل پهنای باند موجود در فضای وب به بازیهای رایانهیی تعلق گرفته است.
به گزارش خبرنگار سیتنا در الکامپ، "بهروز مینایی" در مراسم اختتامیهی نمایشگاه الکامپ هفدهم گفت: در راستای فعالیتهای بنیاد ملی بازیهای رایانهیی نیز کار گروهی مرتبط با سرگرمیها و بازیهای الکترونیکی با فرمان شورای عالی انقلاب فرهنگی کارش را آغاز کرده که چشمانداز بازیهای رایانهیی تا افق 1404 را در هفتههای آتی رونمایی خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان یکی از اهداف عمده، درصددیم واردات بازیهای خارجی به مرزهای کشور را کنترل کنیم که این روند رونق بسیاری به خود گرفته و شاهد کنترل بازیهایی هستیم که به کشور وارد میشوند؛ در حال حاضر هم بالغ بر سه هزار بازی رایانهیی فعال در بازار ایران موجود است.
رییس بنیاد ملی بازیهای رایانهیی ادامه داد: اگر بخواهیم در کشور رسانههایی همچون IPTV داشته باشیم، باید قسمتی از پهنای باند در نظر گرفته شده برای آن را در اختیار صنعت بازیهای رایانهیی قرار دهیم.
وی دربارهی برآوردها از رونق صنعت بازیهای رایانهیی نیز گفت: با توجه به این که در کشورهای غربی و مخصوصا آمریکا حدود 145 میلیون گیمر حضور دارند، رونق این صنعت سالانه حدود 21 میلیارد و 600 میلیون دلار است؛ کشور فرانسه بیش از هشت میلیون یورو بر رروی "بازی" سرمایهگذاری کرده و در کنار این موضوع آموزش بازیهای رایانهیی را نیز قرار داده است که مبحثی جدا از خود بازیهاست.
رییس بنیاد ملی بازیهای رایانهیی در پایان تاکید کرد: هدف انستیتوی بازیهای رایانهیی که فعالیتش از سال 89 شروع شد، این است که گیمرها را تشویق میکند بهجای انجام بازیها به تولید بازیهای رایانهیی روی بیاورند که تاکنون 150 نفر در حوزه هنر و تولید بازی مشغول به کارند و در نظر داریم که 150 نفر دیگر را نیز به این آمار بیفزاییم.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید