ادامهی تبلیغات میلیاردی رایتل، بدون توجه به فرهنگ سازی!
علی رغم نمود دغدغههای موجود در بخشی از جامعه در خصوص تماسهای تصویری رایتل، این اپراتور تلفن همراه کشور همچنان بدون توجه به فرهنگ سازی برای این سیستم ارتباطی به تبلیغات میلیاردی در صداوسیما و حمایت مالی از جشنوارهها و همایشها مشغول است.
به گزارش سیتنا (citna.ir)، حجتالاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کارگروه هنر و رسانه کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی قوانین بهرهبرداری و الزامات فرهنگی سیمکارت "رایتل" طی هفتهی جاری با حضور مدیران رایتل و مسوولان وزارت ارتباطات در کارگروه مربوطه در مجلس خبر میدهد.
وی تاکید میکند: یکی از سوالات اصلی مساله پیوست فرهنگی است. طبق قانون برنامه پنجم توسعه تمام مجموعهها موظفند در خصوص تمام فعالیتهای خود پیوست فرهنگی ارائه کنند و سوال ما نیز در خصوص پیوست فرهنگی رایتل است؟
در همین حال، "آرپناهی" مدیر کل برند و ارتباطات رایتل دربارهی لزوم فرهنگسازی برای این سیستم ارتباطی، میگوید: یکی از بحثهای مهمی که همواره ما مورد نظر داشتیم، بحث فرهنگسازی برای استفاده از این خدمات بود. در واقع ما حتی در آذرماه سال 89 سلسله جلساتی را برای بررسی موضوعات فرهنگی آغاز کردیم، چرا که برای ما نیز این مساله اهمیت ویژهای داشت.
وی ادامه میدهد: این روزها در موارد متعدد نگرانیهایی دربارهی مسائل فرهنگی رایتل و رعایت شئونات مطرح میشود؛ ما حتی قبل از نصب اولین BTSها نگرانی فرهنگی داشتیم و خود به این موضوع پرداخته بودیم. به هرحال هر فناوری جدیدی که وارد کشور میشود اگر قبلش فرهنگسازی لازم صورت نگرفته باشد، میتواند مشکلساز باشد، حال فرق ندارد این فناوری به شکل صوت باشد یا تصویر و یا ابزار.
آرپناهی تاکید میکند: در برابر این چالشها همواره میتوان دو نوع موضعگیری کرد، یا به نفی فناوریهای جدید پرداخته و یا در آن زمینه اطلاعرسانی و فرهنگسازی کرد که من فکر میکنم بهتر است دومین راه را انتخاب کنیم.
در نهایت تاکید میشود، رایتل همراه با تبلیغات و معرفی سرویسها و خدمات خوذ به عموم جامعه نباید از فرهنگ سازی غافل باشد؛ چراکه همزمان با ورود هر تکنولوژی جدید به کشور باید فرهنگ استفاده از آن تکنولوژی نیز برای جامعه ایجاد شود و محاسن و آسیبهای ورود آن تکنولوژی به کشور همزمان مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام
دیدگاهها
هم اكنون دراكثر نقاط جهان ما شاهد استفاده از اينترنت با سرعت بر مقياس گيگ هستيم و استفاده از نسل 3g و ارتباط تصويري ولي اين امكانات همانند پيام تصويري هنوز در ايران اجرا نمي شود بخاطر اينكه فرهنگ سازي نيست يا مشكل بين شركت هاي مخابراتي !
-اگه بخواهید از نگاه دیگری به این مسله نگاه کنید حق دارید.
اگه به گذشته برگردیم خیلی مشکلات سخت تر از این جلوی پای فردی که اینترنت را به ایران اورده بود ولی الان میبیند که اینترنت چقدر.....
یاعلی..
افزودن دیدگاه جدید