کدخبر :5610 پرینت
19 بهمن 1391 - 17:18

چند درصد از هزینه‎ی دریافتی برای هر پیامک سود است؟

متن خبر

گذشته از سود اقتصادی بازار پیامک که قابل چشم‌پوشی هم نیست، ایجاد پنل‌های کاربری حرفه‌ای و روی آوردن به تبلیغات تصویری و گسترده از طریق پیامک، در محبوب شدن بیش از پیش این ابزار کاربردی، بسیار موثر بوده است.

 

به گزارش سیتنا به نقل از بهار، درآوردن گوشی موبایل از جیب یا کیف، تایپ چند کاراکتر روی آن، انتخاب مخاطب و فشردن دکمه ارسال؛ همین. کاری که اغلب افراد هر روزه انجام می‌دهند. کاری که چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد. گاه از ترس پرحرفی به پیامک بسنده می‌کنیم؛ چه پاسخ بگیریم، چه نگیریم. حداقل خیال‌مان راحت می‌شود که حالی را پرسیده‌ایم. نسل قبل معتقد است که تلفن و پیامک به دوری افراد از یکدیگر منجر شده است اما این‌که این اعتقاد چه بهایی در دنیای مدرن دارد را می‌توان از آمار و ارقام استنباط کرد.

ارسال و دریافت پیامک، کاری ساده و پرطرفدار در سراسر دنیاست و بازار خدمات مرتبط به آن بسیار پر‌رقابت است. تعداد پیامک‌های رد‌و‌بدل شده در یک سال 8 / 6 ‌هزار‌میلیارد بوده است. براساس یک گزارش آماری در آمریکا، استفاده از پیامک بیشتر در بین جوانان و نوجوانان رایج است و تقریبا ۷۵‌درصد نوجوانان آمریکایی به طور متوسط در روز ۶۰ پیامک می‌فرستند. با وجود این‌که موازی با پیامک، صدها روش دیگر برای اطلاع‌رسانی و ایجاد ارتباط ابداع شده است اما به دلیل محدودیت‌هایی مانند نیاز به سخت‌افزار یا نرم‌افزارهای ویژه، هنوز هیچ‌یک نتوانسته‌اند رقیبی جدی برای پیامک باشند.

پیامک ارزان و سریع است و دریافت یا عدم دریافتش معلوم است. همیشه در دسترس است و کار با آن نیاز به مهارت‌هایی دارد که اغلب افراد می‌دانند. می‌توان متن آن را نگه داشت و بعدا استفاده کرد. این‌ها و ده‌ها دلیل دیگر، پیامک را در طول 20 سال حیاتش سرپا نگه داشته است.

طبق آمار منتشر شده، هزینه ارسال یک پیامک برای شرکت ارائه‌دهنده کمتر از ۱۵‌ درصد هزینه‌ای است که مشتری می‌پردازد. گذشته از سود اقتصادی بازار پیامک که قابل چشم‌پوشی هم نیست، ایجاد پنل‌های کاربری حرفه‌ای و روی آوردن به تبلیغات تصویری و گسترده از طریق پیامک، در محبوب شدن بیش از پیش این ابزار کاربردی، بسیار موثر بوده است. خلاقیت و تنوع در ارسال و دریافت پیامک حوزه‌ای است که هم استقبال خوبی از آن می‌شود و هم جای کار دارد. از دید کسب‌و‌کارها، پیامک آینده‌ای روشن دارد و می‌تواند پل ارتباطی مناسبی با مشتری‌ها باشد و خدماتی کامل‌تر و متنوع‌تر از اکنون ارائه دهد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.