بدون هوش مصنوعی از دانش روز عقب میمانیم
رییس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران، گفت: با نگاهی به برندگان جایزه نوبل امسال میبینیم که این جایزه را در حوزه شیمی کسانی دریافت کردند که از هوش مصنوعی استفاده کرده بودند و فهمیدند در بسیاری از حوزه ها سالها اشتباه می کردند، لذا امروزه با دانشی روبهرو هستیم که انسانها بدون بهرهگیری از هوش مصنوعی نمی توانند به آن دست یابند.
به گزارش سیتنا، همایش فرهنگ دادهمحوری و کاربردهای هوش مصنوعی در مدیریت سازمان از سلسله همایشهای لبه تکنولوژی توسط مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. در ابتدا رئیس این مرکز، ضمن معرفی خدمات و اقدامات مرکز نوآوری اتاق تهران در رابطه با لزوم برگزاری سلسله همایشهای لبه تکنولوژی گفت: در زمانه رشد تکنولوژی، اتفاقاتی را شاهد خواهیم بود که هم میتواند ترسناک باشد و هم میتواند جذاب باشد. پس بهتر است که خودمان را برای آینده آماده کنیم تا بتوانیم از کاربردهای تکنولوژیهای نوین بهره ببریم و در شرایطی قرار نگیریم که موج تکنولوژی بیاید و از روی ما رد بشود و ما جا بمانیم.
سحر بنکدارپور تصریح کرد: با نگاهی به برندگان جایزه نوبل امسال میبینیم که این جایزه را در حوزه شیمی کسانی دریافت کردند که از هوش مصنوعی استفاده کرده بودند و فهمیدند در بسیاری از حوزه ها سالها اشتباه می کردند؛ در حوزه فیزیک هم کسانی برنده شدند که توانسته بودند با کمک هوش مصنوعی الگوریتمها را بهبود ببخشند.
او ادامه داد: من فکر میکنم ما با دانشی روبهرو هستیم که انسانها بدون بهرهگیری از هوش مصنوعی نتوانند به آن دست یابند. به همین دلیل سلسله همایشهای لبه تکنولوژی را در مرکز نوآوری و تحول دیجیتال، مختص حوزه هوش مصنوعی تدارک دیدیم و سعی کردیم در رابطه با آن فرهنگسازی کنیم و به اعضا و مخاطبانمان کمک کنیم تا بدانند در این حوزه باید چه بکنند تا کسبوکار خود را با این فناوری همراستا کنند تا بتوانیم فرهنگ مناسبی را در خصوص بهرهگیری کسبوکارها از این حوزه پیادهسازی کنیم.
در ادامه، این همایش شهرام کریمی، مدیر دادهمحوری منابع انسانی در شرکت KPMG و شرکت QBE در رابطه با فرهنگ دادهمحوری قابلیتها، ابزارها و نمونههای کاربردی آن صحبت کرد.
بنا به گفته شهرام کریمی، فرهنگ دادهمحوری به رویکردی اشاره دارد که در آن تصمیمگیریها و استراتژیهای سازمان بر اساس دادهها و تحلیلهای دقیق انجام میشود. در این فرهنگ، دادهها به عنوان منبع اصلی اطلاعات و بینش در نظر گرفته میشوند و سازمانها تلاش میکنند تا از دادهها به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
کریمی در بخشی از سخنان خود در این همایش، گفت: با استفاده از پردازش زبان طبیعی، سازمانها میتوانند نظرات و احساسات مشتریان را تحلیل کنند و به بهبود خدمات خود بپردازند. این رویکردها و کاربردها میتوانند به سازمانها کمک کنند تا رقابتیتر و کارآمدتر عمل کنند و در نهایت به بهبود عملکرد کلی سازمان منجر شوند.
در ادامه این همایش، گفتوگویی حول موضوع ایجاد فرهنگ دادهمحوری و تجربههای به کارگیری هوش مصنوعی در مدیریت سازمانها، همراه با مثالهای عملیاتی و انجام فعالیت کارگاهی میان حاضران صورت گرفت. همچنین، مورد کاوی از شرکتهای پیشرو در این زمینه و بررسی نمونههای موفق از دیگر دستاوردهای این همایش بود.
همچنین در این همایش، به کاربردهای هوش مصنوعی در سازمان از قبیل معرفی هوش مصنوعی مولد، رویکردهای استفاده از هوش مصنوعی، تاثیر هوشمصنوعی بر کسبوکار شرکتها، تاثیر هوش مصنوعی بر مدیریت سازمانی، ثاتیر هوش مصنوعی بر مشاغل سازمانی، معرفی ابزارهای هوش مصنوعی در مدیریت کارکنان، معرفی ابزارهای هوش مصنوعی کاربردی ارائه شده توسط شرکتهای پیشرو مانند مایکروسافت و SAP نیز اشاره شد.
بر اساس این گزارش، سلسله همایشهای لبه تکنولوژی مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران فرصتی بینظیر برای تمامی علاقهمندان به تکنولوژیهای روز دنیاست تا با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداخته، دانشافزایی را همگام با شبکهسازی گسترش دهند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید