کدخبر :309125 پرینت
25 مهر 1403 - 12:34

فاطمی، نماینده مجلس: اهداف فیلترینگ محقق نشده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: به عقیده بنده هم مردم و هم مسئولین به این موضوع رسیده‌ اند که اهداف فیلترینگ محقق نشده است؛ البته رفع فیلترینگ دلیل نمی‌ شود که فضای مجازی را رها کنیم، بلکه باید این فضا را کنترل و قانونمند کنیم.

متن خبر

به گزارش سیتنا، احمد فاطمی، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره حکمرانی فضای مجازی و رفع فیلترینگ اظهار کرد:‌ سوال اساسی که مطرح می‌شود این است که آیا اهداف کسانی که به دنبال فیلترینگ بوده‌اند محقق شده است یا خیر؟

وی ادامه داد: به عقیده بنده هم مردم و هم مسئولین به این موضوع رسیده‌اند که اهداف فیلترینگ محقق نشده است. بلکه برعکس، مافیای فیلترشکن‌ها سود هنگفتی نصیبشان شد و از سوی دیگر مدیریت فضای مجازی از دستمان خارج شد و کودکان و نوجوانان ما با فیلترشکن‌ها به سایت‌های غیرمجاز دسترسی پیدا کردند و این موضوع آسیب‌ها را بیشتر کرد.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ امیدوارم شورای عالی فضای مجازی، وزیر ارتباطات و از همه مهم‌تر شخص رئیس جمهور که وعده برداشتن فیلترینگ را در ایام انتخابات داده بودند، وعده خود را عملی کنند تا اینگونه بتوان سکوهای مجازی را کنترل کند.

فاطمی در پایان تاکید کرد:‌ اما رفع فیلترینگ دلیل نمی‌شود که فضای مجازی را رها کنیم؛ بلکه باید این فضا را کنترل و قانونمند کنیم. دولت چهاردهم نیز بر این موضوع تاکید داشته و معتقد است در صورت رفع فیلترینگ باید نظارت بیشتر و قانومندی بر این فضا داشت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.