کدخبر :308039 پرینت
03 مهر 1403 - 15:58

بررسی ویژگی های آیفون SE 4 اپل

آیفون SE 4 احتمالاً بهار 2025 روانه بازار می‌شود و انتظار می‌رود شاهد تغییرات زیادی در نسل جدید این گوشی مقرون‌به‌صرفه باشیم؛ این گوشی احتمالاً دارای نمایشگر OLED است و از Apple Intelligence نیز پشتیبانی می‌کند.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، به تازگی سری آیفون ۱۶ عرضه شده‌اند و بازار خرید و استفاده از این گوشی جدید داغ شده، اما ممکن است عده‌ای (مثل ما) به فکر آینده باشند. اما آینده به معنای آیفون ۱۷ نیست، آیفون بعدی در واقع باید iPhone SE 4 باشد.

این آیفون که به نظر می‌رسد در بهار سال آینده عرضه شود، جدیدترین نسخه از آیفون‌های سری SE محسوب می‌شود و حدود شش ماه تا دیدن آن فاصله داریم. این جدیدترین به روزرسانی آیفون SE از سه نسخه اخیر است و احتمالاً شاهد اصلاحات زیادی در iPhone SE 2025 خواهیم بود.

تصور شما از مشخصات آیفون SE نسل چهارم چیست؟ آیفون SE 2022 یا به عبارتی نسل سوم این مدل در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شد و با وجود تمام انتقادات و مشکلاتی که به طراحی قدیمی این گوشی وارد بود، جلب توجه کاربران و علاقمندان را به خود اختصاص داد.

شرکت اپل از زمان عرضه آیفون SE 2 در سال ۲۰۲۰ به طراحی آیفون ۸ پایبند بوده. آخرین نسخه از گوشی ارزان قیمت آیفون، یعنی همین آیفون SE 2 که سال ۲۰۲۲ عرضه شد، همان نمایشگر ۴.۷ اینچی آیفون ۸ با لبه‌های گرد و دکمه هوم را داشت. در واقع، آیفون‌های SE از نظر طراحی همان آیفون ۸ ولی از نظر امکانات و سخت‌افزارها، مدرن‌ترند. اما به نظر می‌رسد آیفون SE 2025 طراحی جدیدتری داشته باشد و سنت‌ها را تغییر دهد.

آیفون SE 4 احتمالاً بهار ۲۰۲۵ روانه بازار می‌شود و انتظار می‌رود شاهد تغییرات زیادی در نسل جدید این گوشی مقرون‌به‌صرفه باشیم. این گوشی احتمالاً دارای نمایشگر OLED است و از Apple Intelligence نیز پشتیبانی می‌کند.

ما انتظار داریم آیفون SE 4 از نظر طراحی، به آیفون ۱۴ شباهت داشته باشد. چیزایی که انتظار داریم ایناست:‌ صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED، طراحی لبه‌های تخت، FaceID و بریدگی کوچیک مربوط به دوربین سلفی. البته فکر می‌کنیم هنوز هم اپل ترجیح دهد از یک دوربین در قاب پشت SE جدید استفاده کند.

شایعات زیادی در مورد نسخه جدید آیفون SE منتشر شده است که حتی در یکی از این شایعات گفته می‌شود که نسل بعدی آیفون SE دارای دکمه اکشن خواهد بود. باید به یاد داشته باشید که این دکمه اولین بار در آیفون ۱۵ پرو معرفی شد و اکنون در تمامی گوشی‌های سری آیفون ۱۶ وجود دارد.

برخلاف آیفون ۱۴ و آیفون SE 2022 که به پورت لایتنینگ مجهز شده بودند، انتظار می‌رود اپل از پورت USB-C برای دستگاه جدید SE استفاده کند. این موضوع بیشتر به خاطر قوانینی که اتحادیه اروپا وضع کرده و همه دستگاه‌های دارای درگاه شارژ را ملزم می‌کند تا از یک کانکتور یکپارچه USB-C برای دستگاه‌های خود استفاده کنند.

اپل سال گذشته در سری آیفون ۱۵ تصمیم به تغییر گرفت و برای اولین بار از پورت USB-C استفاده کرد و حالا آیفون SE 4 به نظر می‌رسد جدیدترین دستگاه اپل باشد که به این پورت مجهز می‌شود. بنابراین به زودی می‌تونید آیفون SE جدید را با همان کابلی که برای شارژ iPad یا لپ‌تاپتونو استفاده می‌کردید، شارژ‌ کنید.

طبق گزارش‌ها، آیفون SE بعدی باید از Apple Intelligence که به هوش مصنوعی اپل پشتیبانی کند. احتمالاً با وجود تراشه A18 و رم ۸ گیگابایتی که قابلیت استفاده از هوش اپل را امکان‌پذیر می‌کند، احتمالاً تعجب می‌کنید اگر بدانید ارزان‌ترین آیفون جدید هم به Apple Intelligence مجهز می‌شود.

اگر هنوز چیزی درمورد قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل نمی‌دانید خوب است یادآوری کنیم که این قابلیت می‌تواند نوتیفیکیشن‌های گوشی را خلاصه و اولویت‌بندی کند، ایموجی‌هایی با توجه به متنی که می‌بینید بسازد و به ربات ChatGPT مجهز شده که هر سوالی داشته باشید به صورت مقاله و متن را به شما نشان می‌دهد.

طبق شایعات، آیفون SE 2025 گران‌تر از نسل‌های قبلیش خواهد بود و احتمالاً قیمت iPhone SE 2025 اپل حدود ۴۹۹ دلار خواهد بود. با این حال، باید این واقعیت را قبول کنید که آیفون SE نسل بعد دیگر یک آیفون سطح پایین نیست و به مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید و مدرن مجهز شده که قیمت زیر ۵۰۰ دلار هنوز هم قیمت بسیار مناسبی برایش به حساب می‌آید.

نسل بعدی آیفون SE می تواند اسم‌های مختلفی داشته باشد؛ ممکنه به اسم iPhone SE 4 شناخته شود، ممکن است iPhone SE 2025 نامیده شود یا اصلاً شیوه نام‌گذاری گوشی‌های ارزان قیمت اپل تغییر کند. اما آنچه که مسلم است اینکه آیفون SE جدید قطعاً با تغییر اساسی در شکل ظاهری، اندازه نمایشگر و پورت شارژ مواجهه و اگر بخواهد هوش مصنوعی اپل را هم پشتیبانی کند باید چیپست جدید اپل را به عنوان قلب تپنده‌اش انتخاب کند. به هر حال این گوشی آیفون احتمالاً تا بهار سال آینده معرفی خواهد شد. شما هم برای دیدنش هیجان زده‌اید؟ فکر می‌کنید چه قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه می شود که به آن اشاره نکرده‌ایم؟

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.