کد مطلب: 

296198

سند الکترونیک مالکیت رونمایی شد

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد که از اردیبهشت ماه امسال تاکنون یک میلیون ۵۰۰ هزار سند در مخزن اسناد الکترونیک کشور ثبت شده است.
سند الکترونیک مالکیت رونمایی شد

به گزارش سیتنا، سید ستار هاشمی در نشست خبری امروز درباره طرح تحول دیجیتال گفت: در سازمان ثبت، طرح تحول دیجیتال را در سال ۱۴۰۱ طرح ریزی کردیم و در بازه یکساله عملا خروجی‌های طرح تحول دیجیتال را در دهه فجر سال گذشته رونمایی کردیم.

وی افزود: یکی از خدماتی که بعنوان خدمات پایه در طراحی ما آمده بحث طراحی و توسعه سامانه صدور اسناد الکترونیک است. 

هاشمی ادامه داد: ما در سازمان ثبت، حدود ۲۰ سامانه تخصصی و ۱۵ سامانه عمومی داریم. 

وی افزود: درصددیم سال آینده بحث ثبت هوشمند را داشته باشیم. 

هاشمی با اشاره به سکوی خدمات یکپارچه ثبتی کاتب گفت: هرگونه خدماتی که ما در سازمان ثبت به مردم و کسب و کار‌ها و دولت ارایه می‌دهیم، از طریق این سکو است.

هاشمی با اشاره به فعالیت سامانه کاتب اظهار کرد: این سکوی الکترونیکی، همه خدمات یکپارچه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در عمل ارتباط با ذینفعان بیرونی با این سازمان را برقرار می‌کند.

وی ادامه داد: اکنون برخی سامانه‌ها شناسایی و در حال بازطراحی است؛ سامانه‌هایی که در حال صدور سند و به صورت روزانه با مخزن اسناد الکترونیک در ارتباط هستند.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به فعالیت روزانه سامانه کاداستر افزود: این سامانه به طور متوسط روزانه ۳۰ هزار سند تولید می‌کند و در مخزن اسناد الکترونیکی ثبتی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: سامانه ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری نیز در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد همچنین سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی.

سامانه مالکیت معنوی، سامانه اجرای اسناد رسمی و مدیریت اسناد عادی به مخزن اسناد الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور متصل خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-06-22 14:26

افزودن دیدگاه جدید