کد مطلب: 

295760

افت سهام اپل با وجود قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی این شرکت!

رونمایی اپل از استراتژی جدید خود نتوانست سرمایه‌گذاران وال‌استریت را تحت تأثیر قرار دهد و سهام اپل حدود دو درصد کاهش یافت و به گفته تحلیلگران، قابلیت‌های جدید، اپل را در سطحی مشابه با رقبا قرار می‌دهد، اما برتری خاصی به آن نمی‌دهد.
هوش مصنوعی

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از رویترز، شرکت اپل روز دوشنبه ۲۱ خرداد از استراتژی جدید خود در زمینه هوش مصنوعی رونمایی کرد.

این استراتژی شامل افزودن قابلیت‌های جدیدی به نام «هوشِ اپل» به برنامه‌های این شرکت، از جمله دستیار صوتی «سیری» و همچنین افزودن چت‌بات چت‌جی‌پی‌تی شرکت اوپن‌ای‌آی به دستگاه‌های اپل می‌شود.

در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اپل، تیم کوک، مدیرعامل شرکت، و دیگر مدیران، قابلیت‌های جدید سیری را که با هوش مصنوعی تقویت شده است، به نمایش گذاشتند. سیری جدید می‌تواند با پیام‌ها، ای‌میل‌ها، تقویم و برنامه‌های دیگر تعامل داشته باشد، ای‌میل بنویسد و لحن صدای خود را با توجه به موقعیت تغییر دهد.

اپل که همواره اعلام کرده به حفظ حریم خصوصی کاربران خود اهمیت می‌دهد، اعلام کرد که قصد دارد با تمرکز بر حریم خصوصی، خود را از رقبایی مانند مایکروسافت و گوگل متمایز کند.

این شرکت اعلام کرد که چت‌بات چت‌جی‌پی‌تی در اواخر امسال به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و اطلاعات کاربران در این چت‌بات ذخیره نخواهد شد.

با این حال، این خبرها نتوانست سرمایه‌گذاران وال‌استریت را تحت تأثیر قرار دهد و سهام اپل حدود دو درصد کاهش یافت. به گفته تحلیلگران، این قابلیت‌های جدید، اپل را در سطحی مشابه با رقبا قرار می‌دهد، اما برتری خاصی به آن نمی‌دهد.

دستیار صوتی «سیری» قرار است از تخصص چت‌جی‌پی‌تی استفاده کند و قبل از پرس‌وجو از سرویس اوپن‌ای‌آی، از کاربران اجازه بگیرد. این ویژگیِ حفظ حریم خصوصی است که اپل بر آن تأکید کرده است.

اما این همکاری بلافاصله نگرانی‌هایی را در مورد حریم خصوصی ایجاد کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در شبکه اجتماعی ایکس تهدید کرد که اگر اپل فناوری چت‌جی‌پی‌تی را در سطح سیستم‌عامل ادغام کند، دستگاه‌های اپل را در شرکت‌های خود ممنوع خواهد کرد.

اپل امیدوار است که با اقدامات جدید خود بتواند بیش از یک میلیارد کاربر خود را که اکثر آن‌ها علاقه‌مندان به فناوری نیستند، به استفاده از این فناوری جدید ترغیب کند. با این حال، برخی از تحلیلگران معتقدند که بعید است این ویژگی‌های جدید در کوتاه‌مدت تأثیر زیادی بر فروش محصولات اپل داشته باشند.

ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید اپل که در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان این شرکت معرفی شد، با جدیدترین سیستم‌عامل این شرکت ارائه خواهند شد. این کنفرانس سالانه در کالیفرنیا برگزار می‌شود و اپل در آن به معرفی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و همچنین ابزارهای جدید برای توسعه‌دهندگان می‌پردازد.

اپل در نظر دارد تا فناوری‌های هوش مصنوعی شرکت‌های دیگر را نیز به دستگاه‌های خود اضافه کند و در این راستا، مذاکراتی با گوگل داشته است. برای اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی، اپل قصد دارد از ترکیبی از پردازش روی دستگاه و محاسبات ابری استفاده کند. این بدان معنی است که این قابلیت‌ها فقط در آیفون‌های جدید (از آیفون ۱۵ پرو به بعد) و مدل‌های آینده قابل استفاده خواهند بود.

اپل همچنین اعلام کرده است که با استفاده از تراشه‌های داخلی خود در مراکز داده، امنیت اطلاعات کاربران را تضمین خواهد کرد. تحلیلگران معتقدند که استفاده از تراشه‌های اختصاصی اپل می‌تواند به کاهش هزینه‌های این شرکت کمک کند.

سیستم‌عامل جدید آی‌اُاس ۱۸ اپل، قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری را برای صفحه اصلی آیفون فراهم می‌کند و همچنین ویژگی جدیدی به نام «قفل کردن برنامه» دارد که به کاربران امکان می‌دهد از اطلاعات حساس خود محافظت کنند.

علاوه بر این، اپل، هدست واقعیت ترکیبی «ویژن پرو» خود را در هشت کشور دیگر از جمله چین و ژاپن عرضه خواهد کرد. این هدست با نرم‌افزار جدید «ویژن‌اُاس ۲» عرضه می‌شود که از یادگیری ماشینی برای ایجاد تصاویر با عمق طبیعی استفاده می‌کند و قابلیت‌های حرکتی جدیدی را نیز ارائه می‌دهد.

به گفته تیم کوک، مدیرعامل اپل، این عینک رایانه‌ای از ۱۲ ژوئیه (۲۲ تیرماه) در آلمان با قیمت پایه ۳۹۹۹ یورو (۴۳۰۳ دلار) به فروش خواهد رسید.

این عینک به کاربران امکان می‌دهد تا در دنیای دیجیتال غوطه‌ور شوند و علاوه بر واقعیت مجازی، می‌تواند محتوای دیجیتال را با محیط واقعی ترکیب کند.

اپل قصد دارد این دستگاه را برای استفاده با رایانه‌های «مک» خود توسعه دهد، به طوری که صفحه نمایش‌های بزرگ در عینک ظاهر شوند و کاربران بتوانند روی صفحه‌کلید واقعی تایپ کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-06-11 14:37

افزودن دیدگاه جدید