کدخبر :295751 پرینت
22 خرداد 1403 - 08:10

تداوم تقویت علوم و فناوری‌های نوین؛ از ضرورت‌های آینده حکمرانی کشور

سرپرست ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت مسئله علوم و فناوری‌های نوین در آینده حکمرانی کشور از معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت علوم و وزارت بهداشت خواست با پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه، تداوم تقویت این توانمندی‌ها را همچنان در دستور کار داشته باشند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر محمد مخبر در جلسه یکشنبه هیئت دولت با اشاره به تلاش‌های اعضای دولت برای پیگیری بدون وقفه وظایف و ماموریت‌های محوله، بر ضرورت بهره‌برداری از طرح‌های تکمیل شده در دستور کار دولت تاکید و تصریح کرد: هیچ تعللی در گره‌گشایی از مردم جایز نیست.

سرپرست ریاست جمهوری در ادامه با تاکید بر اهمیت مسئله علوم و فناوری‌های نوین در آینده حکمرانی کشور از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی خواست با پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه، تداوم تقویت این توانمندی‌ها را همچنان در دستور کار داشته باشند.

دکتر مخبر همچنین با تأکید بر ضرورت استمرار و تقویت طرح مولدسازی در جهت توسعه طرح‌های عمرانی و زیربنایی کشور به عملکرد برتر وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه اشاره کرد و گفت: وظایف سایر دستگاه‌ها در این زمینه با جدیت پیگیری شود.

سرپرست ریاست جمهوری در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت به‌ویژه رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: از افتخارات دولت مردمی ولایت‌مداری و پایبندی کامل به اهداف و ارکان نظام اسلامی به‌عنوان یکی از ویژگی‌های مهم و برجسته شهید رئیسی در حکمرانی‌ بوده است و اعضای دولت در این میثاق خود با رئیس جمهور شهید ثابت‌قدم خواهند بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت رئیس جمهور شهید از سوی شرکت‌های بخش خصوصی حوزه فضایی و تجلیل از نقش شهید رئیسی درکسب دستاوردهای چشمگیر این بخش در سه سال گذشته، از رونمایی از یک ماهواره جدید آماده پرتاب خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم ۱۲ ماهواره، معادل سه دولت قبل، پرتاب شده است که  در تلاش هستیم سیزدهمین پرتاب نیز در همین دولت صورت پذیرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.