کدخبر :295261 پرینت
08 خرداد 1403 - 11:15

معرفی کنسول جدید «نینتندو» در مارس 2025

نینتندو اعلام کرد که جانشین کنسول محبوب «سوئیچ» خود را تا پایان ماه مارس سال آینده به جهان معرفی می‌کند، این کنسول در حال حاضر محصول اصلی شرکت نینتندو است، اما کارشناسان می‌گویند دوران آن در حال به سر رسیدن است.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، سوئیچ به قدری محبوب است که حتی با ایکس‌باکس و پلی‌استیشین که از لحاظ سخت‌افزاری بسیار قدرتمندتر از آن هستند رقابت کرده است.

کمپانی ژاپنی سازنده بازی‌های کامپیوتری «نینتندو» اعلام کرد که جانشین کنسول محبوب «سوئیچ» خود را تا پایان ماه مارس سال آینده به جهان معرفی می‌کند. این کنسول در حال حاضر محصول اصلی شرکت نینتندو است، اما کارشناسان می‌گویند دوران آن در حال به سر رسیدن است.

سوئیچ که یک کنسول بینابین «نسل 8/نسل 9» است، از زمان به بازار آمدن در سال 2017 به یکی از محبوب‌ترین کنسول‌ها در تاریخ بازی‌های کامپیوتری تبدیل شده و بازی‌های بزرگی همچون «افسانه زلدا» را به مخاطبان ارائه کرده است.

سوئیچ که هم به عنوان دستگاه دستی و هم سخت‌افزار ثابت که به تلویزیون وصل می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد، در بین گیمرها در سراسر جهان بسیار محبوب است، و به یکی از پرفروش‌ترین کنسول‌های نینتندو تبدیل شده است.

سوئیچ به قدری محبوب است که حتی با کنسول‌های گردن‌کلفتی همچون «ایکس‌باکس» و «پلی‌استیشین» که از لحاظ سخت‌افزاری بسیار قدرتمندتر از آن هستند رقابت کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد پس از حدود یک دهه بازار از سوئیچ اشباع شده باشد، که به کاهش تقاضا برای آن انجامیده است.

شرکت نینتندو که در شهر کیوتو مستقر است، تا پایان ماه مارس امسال تقریباً 141 میلیون کنسول سوئیچ فروخته است، و فروش بازی‌های آن، شامل «پوکی‌مون» و دو نسخه افسانه زلدا، به حدود 1.2 میلیارد نسخه رسیده است.

با این حال، فروش کنسول رو به کاهش گذاشته زیرا جذابیت آن به مرور زمان کمتر شده است. نینتندو اخیرا اعلام کرد که فروش سوئیچ در سال منتهی به ماه مارس 12.6 درصد نسبت به پارسال کاهش یافته است، که حدود 15.7 میلیون دستگاه می‌شود.

مدیرعامل نینتندو اخیرا در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این شرکت در سال مالی جاری کماکان روی فروش سوئیچ تمرکز خواهد کرد، ​​اما از ارائه جزئیات درباره کنسول جانشین آن خودداری کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.