معاون وزیر ارتباطات: راهاندازی مناطق ویژه اقتصادی در برخی کلانشهرهای کشور در دستور کار است
معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، گفت: برای تحقق شعار سال و اهداف دیده شده در برنامه هفتم، غیر از منطقه ویژه اقتصادی پیام، این وزارتخانه راهاندازی مناطق ویژه اقتصادی دیگری در اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز را در دست انجام دارد.
به گزارش سیتنا، علیاصغر انصاری، معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، در نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران به برنامههای این معاونت برای تحقق شعار سال و اهداف دیده شده در برنامه هفتم پرداخت و گفت: غیر از منطقه ویژه اقتصادی پیام، این وزارتخانه راهاندازی مناطق ویژه اقتصادی دیگری در اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز را در دست انجام دارد.
او با بیان اینکه در اقدامات توسعهای وزارتخانه، یکی از مشکلات اصلی تامین برق است، ادامه داد: انجام این پروژهها نیاز به برقی دارد که در حال حاضر شبکه برق توان تامین و انتقال آن را ندارد. البته قرار است در راستای توسعه شبکه و تولید برق با شرکت برق مشارکت کنیم اما این امر زمانبر است.
انصاری با ابراز امیدواری برای به پایان رساندن برخی پروژههای فناوری با همراهی بخش خصوصی تا پایان دولت، گفت: در اصفهان و مشهد مناطقی را به عنوان پارک دیتا شناسایی کردیم و قرار است برای توسعه در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرند.
او افزود: پارک دیتا در مشهد 70 درصد پیشرفت کاری دارد و در اصفهان نیز مراحل کار آغاز شده و در حال پیشرفت است.
معاون برنامهریزی وزارت ارتباطات با تشریح برنامه این معاونت در امر تولید، توسعه زیرساختها و برنامهریزی، گفت: توسعه بازار دولتی، بازار داخل و بازار خارجی از اهداف بخش تولید است. باید تلاش کنیم با بازاریابی خارجی، مازاد تولید داخل را صادر کنیم.
او تاکید کرد: آنچه مشخص است اینکه تولیدکنندگان در تامین ارز، سازوکارهای گمرک و بانک مرکزی مشکلات زیادی دارند. ما در تلاش هستیم با مکاتبات مختلف در جهت رفع موانع تولید اقدام کنیم. در بحث تجهیزات و سامانهها نیز قرار است فهرست مورد نیاز خود را به تولیدکنندگان اعلام کنیم و مشکلات این گروه از تولیدکنندگان در مسیر تولید را نیز شناسایی و رفع کنیم.
انصاری ادامه داد: در تلاش هستیم تا بتوانیم برنامه دوساله اپراتورها را دریافت کنیم؛ چرا که بخش زیادی از اپراتورها وارد هوشمندسازی در صنایع مختلف شدهاند.
انصاری با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت، سکو و خدمات پایه از برنامههای اصلی وزارت ارتباطات با همکاری دستگاههای متولی است، بیان کرد: بخش عمده توسعه اقتصاد دیجیتال مربوط به همین بخش است. توسعه بازار محتوا، بازار بازی، بازار خدمات هوشمند، بازار هوشمندسازی صنایع و بازار ترافیک و دسترسی پرسرعت، همگی از اهداف توسعه این بخش است.
انصاری با اذعان به اینکه جایگاه وزارت ارتباطات در برخی کانونهای تصمیمگیری کمرنگ است، ادامه داد: باید تلاش کنیم این جایگاه را به وزارتخانه برگردانیم. تدوین نظام تعرفهگذاری و مدل اقتصادی، تدوین قوانین، مقررات و ضوابط، تدوین استاندارد و پایش شاخصها از جمله برنامههای این وزارتخانه است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید