کدخبر :288707 پرینت
22 آذر 1402 - 14:01

کافینت‌ها؛ ثبت کننده درخواست صدور و تمدید پروانه کسب

رئیس کمیسیون تشکل‌ها و واحدهای صنفی اتاق اصناف ایران گفت: بیشتر ثبت نام متقاضاین صدور و تمدید پروانه کسب از طریق کافینت‌ها انجام می‌‌شود، چراکه امکان ثبت نام با گوشی تلفن همراه میسر نیست و اکثر متقاضیان نمی‌توانند خود اقدام به ثبت نام کنند؛ لذا به جای مراجعه به اتحادیه‌ها که بر ریز امور تسلط دارند، متقاضیان به کافینت‌ها مراجعه می‌کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عطاءاله نوروزی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: به واسطه صدور سامانه محور پروانه‌های کسب اگرچه شکل کار سرعت بیشتری گرفته است اما در اجرا دچار مشکلات اساسی هستیم.

وی، ادامه داد: بیشتر ثبت نام متقاضاین صدور و تمدید پروانه کسب از طریق کافینت‌ها انجام می‌‌شود. چراکه امکان ثبت نام با گوشی تلفن همراه میسر نیست و اکثر متقاضیان نمی‌توانند خود اقدام به ثبت نام کنند؛ لذا به جای مراجعه به اتحادیه‌ها که بر ریز امور تسلط دارند، متقاضیان به کافینت‌ها مراجعه می‌کنند. اگر لازم باشد کافینت‌ها این ثبت نام را انجام دهند نیز باید آموزش بیشتری ببینند.

وی در خصوص وظایف این کمیسیون اظهار کرد: به اعتقاد بنده، کمیسیون تشکل‌ها و واحدهای صنفی مرجعِ دیگر کمیسیون‌های اتاق اصناف ایران است و باید تمامی مشکلات واحدهای صنفی و تشکل‌ها را پیگیری کند.

رئیس کمیسیون تشکل‌ها و واحدهای صنفی اظهارکرد: همه می‌دانیم که واحدهای صنفی مشکلات عدیده‌ای دارند اما آنچه لازم است بر آن تاکید شود اینکه تک تک اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف نیز دچار مسائلی هستند که شاید نتوانند به تنهایی این مشکلات را رفع کنند و نیازمند حمایت اتاق اصناف ایران، دستگاه‌های بالا دستی یا هم فکری با سایر تشکل‌های صنفی باشند. لذا در این کمیسیون تلاش داریم ضمن افزایش پیوستگی اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی، بر حسب توان و اختیاراتی که داریم به مسائل تشکل‌های صنفی نیز رسیدگی کنیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.