کدخبر :288654 پرینت
21 آذر 1402 - 13:38

بهره برداری از 12 سایت ارتباطی روستایی در شهرستان ایذه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان از بهره برداری دو سایت جدید ارتباطی و ارتقاء 10 سایت روستایی به نسل سوم و چهارم و اتصال به شبکه ارتباطی کشور با اعتباری بالغ بر 165 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح uso وزارت ارتباطات در روستاهای شهرستان ایذه خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهدی شه نظری پور در آیین افتتاح سایت های تلفن همراه روستایی شهرستان ایذه به اتصال 12 روستای شهرستان ایذه به شبکه ارتباطی کشور اشاره کرد و افزود: این پروژه ها با احداث دو سایت جدید ارتباطی در روستای انجه و سایت رادیویی امامزاده سلطان ابراهیم و ارتقای تکنولوژی سایت همراه اول به 3G و 4G در روستاهای کارتا، بردمیل، چلویر، درویش سعیدی، گلزار، سرلک علیا، پرسیاه، موردفل، جنگه و سرقلعه فالح حسن با اعتباری بالغ بر 165 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح توسعه روستایی uso انجام شده است.

وی افزود: توسعه شبکه ارتباطی به ویژه در مناطق شمالی استان با سرعت در حال انجام است تا مردم خوزستان در مناطق مختلف به ویژه در روستاها از این نعمت برخوردار باشند.

شه نظری پور خاطر نشان کرد: این اقدامات با هدف کاهش شکاف دیجیتال و توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان صورت گرفته است، و می تواند موجب توسعه اشتغال در این مناطق شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به موقعیت گردشگری شمال استان خوزستان و به ویژه روستاهای شهرستان ایذه ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده توسط وزارت ارتباطات در جهت توسعه زیرساختی و ارتباطی در مناطق گردشگری و اجرای طرح‌های جدید شاهد بهبود بیش از پیش وضعیت ارتباطی روستاهای بالای بیست خانوار در مناطق روستایی باشیم.

شه نظری پور تصریح کرد: با توسعه ارتباطات در روستاها و ایجاد دسترسی مردم به ارتباطات پایدار و باکیفیت، ضمن تسهیل امور روزمره، بستر گسترش کسب‌وکارهای روستایی فناوری پایه از قبیل بازار صنایع دستی و بومگردی روستایی و تقویت نظام اقتصاد دیجیتال در روستاها و ارتقای سطح رفاه روستاییان فراهم خواهد شد.

از دیگر پروژه های افتتاح شده می توان به توسعه زیر ساخت‌ها و ارتقای تکنولوژی هفت سایت همراه اول در مناطق شهری و توسعه پورت‌های پرسرعت دیتا با هزینه‌ای بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال توسط شرکت مخابرات منطقه خوزستان در شهرستان ایذه اشاره کرد.

همچنین در حاشیه این مراسم جلسه بررسی وضعیت ارتباطی و فناوری اطلاعات شهرستان با حضور فرماندار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و دیگر مدیران حوزه ارتباطات در محل فرمانداری ایذه برگزار شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.