کدخبر :287475 پرینت
24 آبان 1402 - 11:31

معاون پژوهشى پژوهشگاه ICT: معماری سازمانی جدای از تحول دیجیتال و حکمرانی دیجیتال نیست

معاون پژوهشى پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در شاخص های بلوغ دولت دیجیتال به صراحت بحث معماری سازمانی قید شده است و بستر لازم برای هدایت صحیح ساختارمند خدمات و فناوری مورد نیاز برای دولت دیجیتال فراهم شده است و معماری سازمانی جدای از تحول دیجیتال و حکمرانی دیجیتال نیست.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، هفتمین همایش ملی پیشرفت های معماری سازمانی ایران با محوریت معماری سازمانی و حکمرانی دیجیتال امروز ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال برگزاری است.

علیرضا یاری، معاون پژوهشى پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم، اظهار کرد: پژوهشگاه ارتباطات به عنوان یک پژوهشگاه ملی، سبد فعالیت های پژوهشی آن شامل، آموزش، توسعه آزمایشگاه های مرجع، مشاوره تخصصی در حوزه فاوا، طراحی شبکه ملی اطلاعات و حمایت از بومی سازی است.

وی ضمن برشمردن ابررایانه سیمرغ و ذکاوت به عنوان بخشی از دستاوردهای پژوهشگاه ارتباطات، افزود: اهمیت معماری سازمانی در دولت دیجیتال در مستندات وزارت ارتباطات مطرح و به کرات تکرار شده است.

معاون پژوهشى پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، عنوان کرد: شش بعد برای بلوغ دولت هوشمند در نظر گرفته شده است که عبارتند از، دیجیتال از طراحی، دولت داده محور، دولت به عنوان یک پلتفرم، باز بودن به طور پیش فرض، کاربر محوری و فراکنشی.

وی، ادامه داد: در شاخص های بلوغ دولت دیجیتال به صراحت بحث معماری سازمانی قید شده است و بستر لازم برای هدایت صحیح ساختارمند خدمات و فناوری مورد نیاز برای دولت دیجیتال فراهم شده است و معماری سازمانی جدای از تحول دیجیتال و حکمرانی دیجیتال نیست.

یاری، خاطرنشان کرد: سالها پیش مدل مرجع معماری سازمانی را ارائه دادیم که بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.