کدخبر :285488 پرینت
03 مهر 1402 - 11:20

بانک مرکزی ویتنام به دنبال استفاده از تاییدیه‌های بیومتریک برای تراکنش‌های آنلاین مالی

بانک مرکزی ویتنام به دنبال اجباری نمودن استفاده از تاییدیه‌های بیومتریک برای تمامی تراکنش‌های مالی بالاتر از یک مبلغ معین به طور مثال 10 میلیون دونگ معادل 411 دلار است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، معاون مدیر بخش پرداخت‌های بانک مرکزی ویتنام در کنفرانسی با عنوان «حفاظت از حساب‌های بانکی در مقابل ریسک‌های تقلب» اعلام داشته، استفاده از عوامل زیستی و بیومتریک نظیر اثرانگشت، چشم، صدا و تصویر و همچنین صورت از جمله مواردی است که می‌تواند برای کمک به جلوگیری از تقلب در تراکنش‌های مالی مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس گزارش اتحاد جهانی علیه تقلب مالی، ویتنام دارای یکی از بالاترین نرخ‌های جرایم سایبری با 87هزار فقره در سال 2022 بوده است. در سال 2021، قربانیان جرایم سایبری در ویتنام نزدیک به 374 میلیون دلار را از دست داده‌اند که بطور متوسط 4200 دلار برای هر جرم سایبری مالی به وقوع پیوسته بوده است.

این مقام بانک مرکزی ویتنام افزوده است جرایم سایبری در سالهای اخیر پیچیده‌تر شده و از این رو پیشنهاد اعمال محدودیت بر تراکنش سقف مبلغ بر تراکنش‌های مالی و همچنین استفاده از فاکتورهای بیومتریک و زیستی به جای استفاده از پیام‌های تاییدیه یکبار مصرف (OTP) ارائه شده است. در حال حاضر، 90 درصد تراکنش‌های مالی در ویتنام در مبالغ کمتر از 10 میلیون دلار صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.