کدخبر :284711 پرینت
12 شهریور 1402 - 10:49

مدیرکل ICT آذربایجان غربی، خبر داد: افتتاح و بهره‌برداری از ۱۵ پروژه مهم ارتباطی استان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی، گفت: ۱۵ پروژه مهم ارتباطی استان آذربایجان غربی با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید و وزارت ارتباطات تلاش می کند عقب ماندگی ها در حوزه ارتباطی را جبران کند تا بهترین ها برای مردم فرآهم شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، قاسم جلیلی نژاد در آیین افتتاح پروژه های ارتباطی همزمان با هفته دولت با حضور معاون رییس جمهور در گزارشی گفت:  در دولت سیزدهم با سرمایه گذاری بیش از ۱۰هزار میلیارد ریالی در بخش ارتباطات استان، گام بلندی در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برداشته شده است.

جلیلی نژاد با  اشاره به بهره برداری از ۱۵ پروژه مهم ارتباطی استان با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال افرود: وزارت ارتباطات تلاش می کند عقب ماندگی ها در حوزه ارتباطی را جبران کند تا بهترین ها برای مردم فرآهم شود.

وی توسعه شبکه ملی اطلاعات و دسترسی همگانی به اینترنت پرسرعت را از اولویت‌های مهم وزارت ارتباطات برشمرد و تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۲۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

جلیلی نژاد به بهره برداری از پروژه اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری اشاره کرد و افزود: توسعه شبکه فیبرنوری یک پروژه بزرگ و ملی است و تا پایان دولت سیزدهم با راه اندازی این پروژه هم در حوزه ثابت و هم همراه استان شاهد تحول خواهیم بود.

مدیرکل ارتباطات با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی در پروژه فیبرنوری در شمال غرب کشور پیشرو بوده، افزود: امیدواریم اجرای پروژه منجر به تحول، ایجاد اشتغال، رفاه و امیدواری برای مردم شود.

دکتر داود منظور معاون رئیس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در آیین افتتاح ۱۵ پروژه مهم ارتباطی استان آذربایجان غربی، اجرای این طرح‌ها و بهره‌برداری از این دستاوردها را مایه افتخار توصیف و تصریح کرد:‌ دنیای امروز، دنیای ارتباطات و اطلاعات است.

وی افزود:خدمات فناوری اطلاعات و خدمات انتقال داده به یکی از خدمات پایه در بین مردم تبدیل شده  و دسترسی به پهن باند در کنار آب و برق به یکی از نیازهای اساسی مردم تبدیل گردیده است.

منظور در ادامه از وزیر ارتباطات به جهت اجرای جهادی طرح فیبرنوری تقدیر و قدردانی نمود.

در پایان این مراسم پروژه های ارتباطی استان آذربایجان غربی با ارتباط ویدیو کنفرانسی با مدیرکل ارتباطات در روستای ۲۲،خانواری صدر  چالدران با دستور معاون رییس جمهور به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.