کدخبر :284329 پرینت
02 شهریور 1402 - 09:57

کلاهبرداری با ترفند خرید و فروش اکانت بازی

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد از شناسایی فردی که با خرید اکانت بازی‌های رایانه‌ای اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سرهنگ سید مهدی عمران فر، گفت: نوجوان یاسوجی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و عنوان داشت که از طریق شبکه اجتماعی با شخصی آشنا شده که قصد خرید اکانت بازی آنلاینم را داشت و پس از اینکه اطلاعات حساب کاربری بازی را دریافت کرد، دیگر هیچ مبلغی به حساب بنده انتقال نداده است. لذا موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با استفاده از شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اگهی فروش اکانت بازی را ثبت و اقدام به فروش اکانت به شخص دیگری نموده است. و مبلغ توافق شده را به حساب صاحب اکانت واریز نکرده است.

وی افزود: پرداخت هرگونه مبلغی جهت خرید یا فروش اکانت بازی های آنلاین منوط به دریافت اکانت بازی است و برای اینکه فرزندان در فضای مجازی کمتر آسیب ببینند، نیاز است که والدین بر فعالیت‌های سایبری آن‌ها و همچنین بازی‌های رایانه‌ای که انجام می‌دهند نظارت کافی داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست که هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.