کدخبر :284041 پرینت
26 مرداد 1402 - 07:49

تقدیر همراه اول از تیم‌های برتر صاحب ایده و طرح‌های کاربردی در اختتامیه جشنواره ایده تا محصول

اختتامیه نخستین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات کشور به همت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول روز گذشته (25 مرداد ماه) به کار خود پایان داد و از تیم‌های صاحب ایده و طرح‌های کاربردی نیز تقدیر به عمل آمد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، اختتامیه نخستین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات عصر روز گذشته (چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲) با حضور سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، فرامرز رستگار دبیر و عضو هیأت مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، سیدمحمد رضوی زاده پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول و وحید شاه منصوری رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در ساختمان ستاره ونک تهران برگزار شد.

این جشنواره از فروردین سال گذشته به همت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و با مشارکت و همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، سندیکای صنعت مخابرات ایران و بزرگترین شرکت های صنعت مخابرات کشور آغاز به کار کرد و در جریان آن، طرح ها و ایده های متنوعی در حوزه های ارتباطات رادیویی، ارتباطات نوری، زیرساخت اطلاعاتی و سرویس های پایه و خدمات کاربردی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

تقویت زیرساخت شبکه ملی اطلاعات؛ یکی از اهداف جشنواره ایده تا محصول

دکتر وحید شاه منصوری رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در مراسم اختتامیه جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات، اظهار کرد: رویکرد ما در همراه اول نوآوری و باز آفرینی محصولات دانش بنیان در سطح ملی بود‌.

وی، ادامه داد: حوزه ارتباطات به عنوان یکی از دانشی ترین حوزه ها در کشور است و نیازمندی روزافزون فناوری و نوآوری ضرورت دارد.

شاه منصوری، تاکید کرد: شناسایی و تشویق ایده های نوآورانه در صنعت ICT و جاری سازی فرایند ایده تا محصول، تقویت اکوسیستم نوآوری، تقویت زیرساخت شبکه ملی اطلاعات در لایه های مختلف و سرمایه گذاری در زمینه ایده ها و طرح های نوآورانه از اهداف جشنواره ایده تا محصول است.

وی، افزود: طرح ابتدایی این جشنواره در اردیبهشت ۱۴۰۱ بود و سپس تامین زیرساخت شد و سپس فراخوان دادیم و در این راستا نشست های تخصصی برگزار کردیم و ایده ها و طرح ها را دریافت کردیم و جلسات B2B زیادی نیز برگزار کردیم.

شاه منصوری، تاکید کرد: همکاری بزرگترین شرکت های سندیکا مخابرات در فرآیند رویداد شکل گرفت و هفت میلیارد تومان سرمایه گذاری بر روی برندگان در نظر گرفته ایم و پیشنهاد داریم که دبیرخانه دایمی برای این رویداد داشته باشیم و بیش از ده میلیارد تومان سرمایه گذاری در مراحل پایانی صورت گرفته است.

پیشنهاد حرکت همراه اول به سمت سرمایه گذاری در حوزه بیوتکنولوژی

سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی هم که در این مراسم حضور داشت، ضمن تقدیر از همراه اول که لایه های سرمایه گذاری آن با الگوی جهانی اپراتورهای تلفن همراه منطبق است، اظهار کرد: اهداف اصلی از سرمایه گذاری ها معمولا دور دو محور «مالی» یا «راهبردی» می گردد و امیدوارم نگاه همراه اول به سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا نیز مانند رویکرد راهبردی حمایت از دانش بنیان ها باشد که در آخر موجب هم افزایی بیشتر شود.

وی در این رویداد به تحلیل رفتار چند کمپانی بزرگ مانند شِل و فایزر در مسیر سرمایه گذاری های خطرپذیرشان پرداخت و با ترسیم روند سرمایه گذاری های آنها به ذکر این نکته پرداخت که شاید در حال حاضر اپراتوری مانند همراه اول به سمت سرمایه گذاری در حوزه بیوتکنولوژی برود چندان غیرمعقول نباشد.

در زمینه توسعه شبکه علاوه بر همراه اول نیازمند همکاری سایر اپراتورها هم هستیم

فرامرز رستگار دبیر و عضو هیأت مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، در این مراسم تاکید کرد: ایده جشنواره ایده تا محصول سال گذشته مطرح شد و در وزارت ارتباطات، پژوهشگاه ارتباطات، اپراتورها و معاونت علمی لیست اولویت های بومی سازی مطرح شد و امسال نیز لیست جدیدی استخراج شد.

وی، ادامه داد: در کشورهای پیشرفته یک محقق یا شرکت هرچند بزرگ و مسلط توسط اپراتورهای بزرگ آزاد گذاشته نمی شوند زیرا بحث تحقیقات در یک سمت و بحث شبکه در سمتی دیگر قرار دارد تا در نهایت سازگاری با شبکه ایجاد شود‌، خوشبختانه همراه اول در این زمینه قدم برداشته است و اکنون باید الگوی خوبی برای بقیه اپراتورها باشد و نباید همه بار بر روی دوش همراه اول باشد و نیازمند همکاری سایر اپراتورها هستیم.

هدف‌ همراه اول بهبود زندگی مردم با ارائه سرویس‌های دیجیتال است

دکتر حمید بهروزی، قائم مقام همراه اول، گفت: تقریبا همه ی اپراتورهای بزرگ دنیا از راه های متفاوت، سرمایه گذاری هایی در راستای حمایت از استارتاپ های حوزه ICT داشته اند و ما در همراه اول به دنبال خلق ICT سولوشن هستیم و امیدواریم که بازوهای سرمایه گذاری در ادامه مسیر به ما کمک کنند تا در سرویس های دیجیتال و موبایل نقش آفرینی داشته باشیم.

وی، ادامه داد: اگر بتوانیم سرویس هایی را که باعث رفاه مردم می شود را داشته باشیم، به هدف اول مگا پروژه خود رسیده ایم و هدف دوم در این پروژه نیز این است که بتوانیم با استفاده از نوآوری هایی که در صنعت ICT رخ می دهد، ویژگی هایی را اضافه کنیم که در این بخش جشنواره ایده تا محصول به ما کمک می کند تا بسترهای نوینی را در این بستر ارائه دهیم.

بهروزی، خاطرنشان کرد: تعاملاتی با دانشگاه ها داشته ایم و ایجاد هاب دانشگاهی قدم مثبتی در زمینه نوآوری بوده است و اکنون همراه اول مرکز آرندی مشترکی با دانشگاه تهران و شریف ایجاد کرده است و امیدواریم که این اکوسیستم گسترده تر شود.

در بخش پایانی این مراسم نیز ضمن تقدیر و تجلیل از رتبه های اول تا سوم هر یک از حوزه های اصلی و اهدای جوایز 50، 30 و 20 میلیون تومانی همراه اول به تیم های اول تا سوم، از متولیان برگزاری این جشنواره اعم از شورای سیاست گذاری، کمیته اجرایی و ارزیابان تخصصی نیز تقدیر و تشکر شد.

در آیین اختتامیه جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات، ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای این جشنواره ملی، از ایده ها و طرح های برگزیده نیز تقدیر شد.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.