کدخبر :281834 پرینت
31 خرداد 1402 - 09:07

ببینید| آغاز آزمایشات میدانی اولین بشقاب پرنده سرنشین‌دار جهان توسط طراحان چینی

پرواز نخستین بشقاب پرنده ساخت بشر با نام iUFO که 12 پروانه دارد و یک خلبان را در وسط احاطه کرده، به منظور گردشگری و نمایش، در شهر شنژن چین به صورت آزمایشی انجام شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، به تازگی پرواز اولین بشقاب پرنده ساخت بشر در شهر شنژن چین بصورت آزمایشی انجام شد. گفته می شود این بشقاب پرنده که iUFO نام دارد دارای 12 پروانه است که یک خلبان را در وسط احاطه کرده است.

این وسیله از یک محفظه گنبدی شفاف در بخش مرکزی تشکیل شده است که دید 360 درجه را برای خلبان فراهم می کند. این بشقاب پرنده می تواند 15 دقیقه متوالی در ارتفاع 650 فوتی پرواز کند.

رسانه های محلی گزارش دادند که این صنعت طی یک دوره سه ساله توسعه یافت و اولین عرضه عمومی آن در سوم ژوئن بود. این وسیله برای گردشگری و نمایش ایجاد شده است.

iUFO در واقع یک هواپیمای الکتریکی عمودی برخاست و فرود (eVTOL) است. به عبارتی گسترده تر، هواپیمای VTOL ، هواپیمایی است که برخاست و فرود عمودی (VTOL) دارد که می تواند به صورت عمودی بدون تکیه بر باند فرود بیاید.

VTOLها از نیروی الکتریکی برای شناور شدن، برخاستن و فرود عمودی استفاده می کنند. این فناوری با پیشرفت‌های عمده در نیروی محرکه الکتریکی (موتورها، باتری‌ها، پیل‌های سوختی، کنترل‌کننده‌های الکترونیکی) و نیازهای نوظهور به وسایل نقلیه هوایی جدید برای تحرک هوایی شهری که می‌توانند پروازهای سبزتر و آرام‌تر را امکان‌پذیر کنند، به وجود آمد.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.