ارائه بیش از دو هزار خدمت در گذرگاه خدمات دولت
گذرگاه خدمات دولت (GSB) که وظیفه پاسخگویی به استعلامات بین دستگاهی و به طور عمده ارائه خدمات دولت به دولت را بر عهده دارد در فروردین ماه، یک هزار و 949 خدمت و در اردیبهشت ماه با افزودن 63 سرویس جدید، دو هزار و 12 خدمت را در خود جای داده است.
به گزارش سیتنا، مرکز ملی تبادل اطلاعات، آخرین وضعیت گذرگاه خدمات دولت در ماههای فروردین و اردیبهشت را منتشر کرد.
گذرگاه خدمات دولت(GSB) که وظیفه پاسخگویی به استعلامات بین دستگاهی و به طور عمده ارائه خدمات دولت به دولت را بر عهده دارد در فروردین ماه، یک هزار و 949 خدمت و در اردیبهشت با افزودن 63 سرویس جدید، دو هزار و 12 خدمت را در خود جای داده است.
از مجموع سرویسهای موجود در GSB، تعداد 81 دستگاه سرویسدهنده و 328 دستگاه، سرویسگیرنده هستند. آمارها نشان میدهد، برترین دستگاههای سرویسدهنده در اردیبهشت 1402 بر اساس تعداد تراکنش های صورت گرفته به ترتیب به سازمان ثبت احوال کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و شرکت ملی پست ج.ا تعلق دارد.
این دستگاهها خدماتی را به دستگاههای سرویسگیرنده ارائه دادهاند که پرکاربردترین آنها عبارت از: استعلام هویتی ثبت احوال کشور، سرویس شاهکار سازمان تنظیم مقررات کشور، سرویس استعلام ارتباطات سببی و نسبی سازمان ثبت احوال کشور و سرویس دریافت نشانی بصورت رشته ای با کدپستی شرکت پست است. در خاتمه، عنوان برترین دستگاههای سرویسگیرنده به وزارت آموزش و پرورش، سازمان فناوری اطلاعات ایران و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعلق دارد که در واقع مصرف کننده سرویسهای نام برده شده هستند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید