ارائه بیش از دو هزار خدمت در گذرگاه خدمات دولت

ارائه بیش از دو هزار خدمت در گذرگاه خدمات دولت
گذرگاه خدمات دولت (GSB) که وظیفه‌ پاسخگویی به استعلامات بین دستگاهی و به طور عمده ارائه خدمات دولت به دولت را بر عهده دارد در فروردین ماه، یک هزار و 949 خدمت و در اردیبهشت ماه با افزودن 63 سرویس جدید، دو هزار و 12 خدمت را در خود جای داده است.

به گزارش سیتنا، مرکز ملی تبادل اطلاعات، آخرین وضعیت گذرگاه خدمات دولت در ماه‌های فروردین و اردیبهشت را منتشر کرد.

گذرگاه خدمات دولت(GSB) که وظیفه‌ پاسخگویی به استعلامات بین دستگاهی و به طور عمده ارائه خدمات دولت به دولت را بر عهده دارد در فروردین ماه، یک هزار و 949 خدمت و در اردیبهشت با افزودن 63 سرویس جدید، دو هزار و 12 خدمت را در خود جای داده است.

از مجموع سرویس‌های موجود در GSB، تعداد 81 دستگاه سرویس‌دهنده و 328 دستگاه، سرویس‌گیرنده هستند. آمارها نشان می‌دهد، برترین دستگاه‌های سرویس‌دهنده در اردیبهشت 1402 بر اساس تعداد تراکنش های صورت گرفته به ترتیب به سازمان ثبت احوال کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و شرکت ملی پست ج.ا تعلق دارد.

این دستگاه‌ها خدماتی را به دستگاه‌های سرویس‌گیرنده ارائه داده‌اند که پرکاربردترین آنها عبارت از: استعلام هویتی ثبت احوال کشور، سرویس شاهکار سازمان تنظیم مقررات کشور، سرویس استعلام ارتباطات سببی و نسبی سازمان ثبت احوال کشور و سرویس دریافت نشانی بصورت رشته ای با کدپستی شرکت پست است. در خاتمه، عنوان برترین دستگاه‌های سرویس‌گیرنده به وزارت آموزش و پرورش، سازمان فناوری اطلاعات ایران و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعلق دارد که در واقع مصرف کننده سرویس‌های نام برده شده هستند.

انتهای پیام


Source URL: https://www.citna.ir/news/281713/ارائه-بیش-از-دو-هزار-خدمت-در-گذرگاه-خدمات-دولت