کدخبر :279994 پرینت
12 اردیبهشت 1402 - 08:14

اختلال پیام‌رسان‌های داخلی رفع شد

به دنبال اختلال در برخی پیام‌رسان‌های بومی از عصر روز گذشته (دوشنبه 11 اردیبهشت) که تا بامداد امروز سه شنبه (12 اردیبهشت ماه) ادامه داشت، بررسی های سیتنا حاکی است که هم اکنون تمامی پیام رسان های داخلی که دچار اختلال در دسترسی شده بودند، بدون اختلال در حال ارائه سرویس هستند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عصر روز گذشته یازدهم اردیبهشت ماه، اختلالی در دسترسی کاربران به برخی پیام رسان‌های داخلی رخ داد.

در همین راستا، شرکت ارتباطات زیرساخت روز گذشته اعلام کرد: مشکل ایجاد شده در شبکه تامین برق، باعث از دسترس خارج شدن برخی از پیام رسان های داخلی به صورت موقت شد که پس از ساعاتی این قطعی برق برطرف شد و فرآیند فنی برای ادامه خدمت رسانی در حال انجام است.

در همین راستا، «محمد احسان خرامید»، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، نیز روز گذشته 11 اردیبهشت ماه گفت: ضمن عرض پوزش و عذرخواهی از مردم شریف کشور بابت اختلال رخ داده، عصر امروز (دوشنبه) ایجاد مشکل در شبکه تامین برق یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت باعث قطع برق به مدت پنج دقیقه شد که بلافاصله با تلاش همکاران مشکل برق رخ داده، مرتفع شد.

خرامید با اشاره به اینکه مشکل رخ داده فقط در یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت رخ داده و سراسری نیست، تصریح کرد: مشکل تامین برق در آن دیتاسنتر نیز برطرف شده اما بعد از وصل مجدد برق برای ادامه خدمت رسانی زمانی لازم است و در تلاش هستیم که این زمان کوتاه شود تا کاربران بتوانند مثل گذشته از آنها استفاده کنند.(خبر)

همچنین نیمه شب گذشته نیز خرامید در بخشی از پیام خود در پیام رسان ویراستی به حضور وزیر ارتباطات در محل دیتاسنتر قطع شده خبر داد و گفت: وزیر ارتباطات نیز از ساعات پیش شخصاً در محل دیتاسنتر حضور دارند و از نزدیک بر عملیات فنی تیم‌های مستقر نظارت دارند.

گفتنی است؛ طبق اعلام کاربران فضای مجازی، برخی پیام‌رسان‌های داخلی از جمله، ایتا، بله، سروش پلاس و آی گپ و برخی شبکه‌های اجتماعی مانند ویراستی و روبیکا از ساعات عصر روز دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت از دسترس خارج و کاربران آنها دچار مشکل شده بودند.

بررسی های سیتنا حاکی از آن است که هم اکنون تمامی پیام رسان های داخلی در حال خدمت‌رسانی هستند و هیچگونه اختلالی در دسترسی کاربران به آنها وجود ندارد.

انتهای پیام

گزارش از زهرا طاهری

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.