فروش آنلاین محصولات تره بار از ۳۱ فروردین ماه اجرایی میشود
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: خرید آنلاین محصولات تره بار از تاریخ اعلام رسمی آن دو ماه زمان میبرد تا الگویی که برای اقدام داریم را امتحان کنیم و اکنون در حال آزمایش آن هستیم و به نظر میرسد ۳۱ فروردین ماه احتمال فراگیری آن در سطح تهران وجود دارد.
به گزارش سیتنا، ایوب فصاحت در یک نشست خبری و در خصوص تمهیدات این سازمان برای شب عید با بیان اینکه در خصوص میوه شب عید دستورالعملی داده شد که مورد انتقاد ما بوده و هست، گفت: تلاشمان این است که قیمت روز را ثابت نگهداریم و مبنا را با تلاشی که انجام دادیم بر مبنای قیمت فعلی گذاشتیم.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بر این اساس، قیمت پرتقال بین ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان و قیمت سیب بین ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان است.
وی تصریح کرد: بنا داریم ۲۴ اسفندماه اولین عرضه تنظیم بازاری را در میادین داشته باشیم و سپس نظاره گر میدان خواهیم بود و اگر بازار بخواهد بالاتر از قیمت مصوب قیمتی را نشان دهد، حتماً ورود پیدا خواهیم کرد.
فصاحت در ادامه اظهار کرد: آخرین اطلاعات حاکی از این است که میوه به اندازه مردم عزیز در سطح انبارها وجود دارد و حتی بیشتر از نیاز هم هست.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد: بنا داشتیم از ابتدای امسال پایش سلامت را شروع کنیم اما در اولویتهای اول نبود؛ ولی از امسال در اولویت قرار خواهد گرفت و اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در بین میادین بالا شهر و پایین شهر سلیقههای مختلفی را داریم، اذعان کرد: اقدامات کارشناسی ما این را نشان میدهد که خواست مردم پایین شهر با سایر نقاط شهر فرق میکند.
فصاحت با بسان اینکه بین کیفیت میوههای عرضه شده در بالاشهر و پایینشهر نباید تفاوتی وجود داشته باشد، بیان کرد: گاهی اوقات کیفیت میوه عرضه شده تابع کیفیت میوهای است که در کشور عرضه میشود.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه با خارج کردن بازارها از دنباله، درآمد سازمان افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ یا ۷۰ بازار را از دنباله خارج کردیم.
وی در ادامه و در خصوص فعالیت مراکز عرضه میوه و تره بار در ایستگاههای متروی تهران خاطرنشان کرد: جلسهای را حدود ۱۰ روز گذشته با مجموعههای مسئول برگزار کردیم و فکر میکنم ظرف چند هفته آینده در انتهای ماه مبارک رمضان بعد از انجام کار کارشناسی اعلام خواهد شد که توسعه مراکز عرضه در ایستگاههای مترو مورد موافقت قرار گرفته یا خیر.
فصاحت با بیان اینکه میدان مرکزی کانون عرضه میوه کشور است و در سطح خاورمیانه رتبه یک را دارد.، تصریح کرد: قریب به ۷۰ هکتار زمین بلااستفاده داریم که بنا داریم سال آتی مورد استفاده قرار دهیم؛ چرا که اگر در حد ۴۰ هزار تن سردخانه داشتیم میتوانستیم ثبات در خصوص اقلام مورد نیاز مردم برقرار کنیم و هیچ دلالی نمیتوانست سفره مردم را با چالش مواجه کند.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این سازمان بهدنبال تولیگری نیست، اظهار کرد: سیاستگذاری دستگاهها تقریباً طبقه بندی دارد و یکی از دستگاههای مجری سیاستگذاری، سازمان میادین است؛ اما برخی اوقات مصوبات ما مربوط به مصوبات هیأت وزیران است.
وی با تاکید بر اینکه در خصوص برخی از اقلام ناگزیر از واردات هستیم، گفت: موز وارد میشود و نمیتوان انکار کرد. میخواهیم با زنجیره تولید موز را در کشور تولید کنیم اما تا زمان انجام آن ناگزیر از واردات هستیم.
وی با بیان اینکه در شرایط خاص بازار اخلاقمدار نیست و باید اهرمی برای کنترل بازار وجود داشته باشد، گفت: یکی از مهمترین اهرمها، انبارهای دپوی میوههای مورد نیاز مردم در سردخانه است.
فصاحت در خصوص فروش آنلاین محصولات نیز اذعان کرد: خرید آنلاین از تاریخ اعلام رسمی آن دو ماه زمان میبرد که الگویی که برای اقدام داریم را امتحان کنیم که الان در حال آزمایش آن هستیم و به نظر میرسد ۳۱ فروردین احتمال فراگیری آن در سطح تهران وجود دارد.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: حدود سه چهار روز است که سامانه نهایی شده و در حال حاضر در حال مذاکره با تیمهای حمل و نقل هستیم.
وی با بیان اینکه در سال جاری تلاطم بازار بسیار زیاد بود، گفت: با اطلاعرسانی به موقع خبرنگاران و تامینهای به موقع از دستگاههای ذیربط توانستیم این مشکلات را به حداقل برسانیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران در ادامه با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت: این موضوع شرایط را برای ما در برخی از حوزهها سختتر کرده است.
وی با اشاره به انجام ۷۹ مورد بهسازی و ۱۰۰ هزار تعمیر در میادین عنوان کرد: ۲۳۰ قطعه زمین را شهرداریها به ما معرفی کردند که ۱۱۶ زمین برای احداث میادین میوه و ترهبار به تأیید رسید؛ البته ممکن است در سال آینده نیز این میزان زمین افزایش پیدا کند.
فصاحت با اشاره به افتتاح شش بازار جدید در سال جاری بیان کرد: در حوزه تنظیم بازار نیز فعالیتهای خوبی انجام شده و همچنین بعد از واقعیسازی قیمتها، عرضه کالاهای اساسی ۴۷ درصد در میادین افزایش داشته است.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران در ادامه و در خصوص وقوع برخی از تخلفات در میادین میوه و ترهبار بیان کرد: منکر تخلفات نیستیم و برای امر نظارت، چند لایه نظارتی داریم.
وی با اشاره به راهاندازی اتاق پایش با ۵۴۰ دوربین نظارتی در این سازمان اذعان کرد: این دوربینها عمدتاً کیفیتسنج هستند. علاوه بر آن، یک تیم ویژه نظارتی ۱۲ نفری داریم که در هر ماه سه باز به میادین میروند و امر نظارت را انجام میدهند.
فصاحت در خصوص قیمت مرغ در میادین میوه و ترهبار نیز گفت: قیمت مرغ فراتر از ۶۳ هزار تومان قطعاً نخواهد رفت.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید