کدخبر :278073 پرینت
14 اسفند 1401 - 08:57

راهنمای اخذ پاسپورت دومینیکا در سال 2023

در سال‌‌های اخیر مهاجرت به کشورهای خارجی و اخذ پاسپورت آنها، به یک امر رایج تبدیل شده است. به همین دلیل متقاضیان همواره به دنبال یک مقصد جذاب هستند تا هرچه زودتر فرایند مهاجرت را آغاز کنند.

متن خبر

گزارش آگهی/ کشور دومینیکا یکی از مقاصد جذابی است که در چند سال اخیر افراد زیادی را به‌طرف خود کشانده است. مزیت‌های بسیار عالی مهاجرت به این کشور و سهولت در اخذ پاسپورت آن، روزبه‌روز تعداد این افراد را بالاتر برده است. البته بهتر است بدانید که مهاجرت به دومینیکا و اخذ پاسپورت آن، مراحل و شرایط خاص خود را دارد.

در این مطلب به طور کامل اخذ پاسپورت دومینیکا را مورد بررسی قرار خواهیم داد و به شما خواهیم گفت که چگونه باید فرایند مهاجرت به این کشور و دریافت پاسپورت آن را آغاز کنید.

انواع روش‌های مهاجرت به دومینیکا

اعتبار بالای پاسپورت دومینیکا، داشتن حداقل مالیات بر ثروت، فرصت سرمایه‌گذاری، اخذ اقامت در بازه زمانی 4 الی 6 ماه و... از جمله دلایلی است که افراد را به جزیره بسیار زیبای دومینیکا علاقه‌مند می‌کند. اداره مهاجرت دومینیکا برای اینکه فرایند مهاجرت را برای متقاضیان آسان کند؛ روش‌های مختلفی را در مقابل آنها قرار داده است. از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش‌های مهاجرت به دومینیکا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اخذ پاسپورت دومینیکا با اهدای کمک مالی به دولت (EDF)

صندوق تنوع اقتصادی (EDF) یک صندوق ویژه دولتی در دومینیکا است که برای دریافت کمک‌های مالی برای تأمین مالی پروژه‌های اقتصادی - اجتماعی ویژه باهدف پیشبرد توسعه کشور دومینیکا طراحی شده است.

دولت مشترک‌المنافع دومینیکا با حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی در ازای اعطای پاسپورت این کشور و با شرط سرمایه‌گذاری در بخش‌های دولتی و خصوصی در جهت پیشرفت‌های اقتصادی گام برمی‌دارد.

این کمک در ساخت و بازسازی مدارس، بیمارستان‌ها، استادیوم‌های ورزشی و ارتقای صنعت دریایی جزیره دومینیکا صرف می‌شود؛ و در بخش خصوصی در بخش‌های فناوری اطلاعات، گردشگری و کشاورزی این کشور متمرکز هستند.

دریافت پاسپورت دومینیکا با سرمایه‌گذاری تحت برنامه (CIU)

اخذ اقامت دومینیکا با سرمایه‌گذاری تحت برنامه (CIU)، یکی از راحت‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های ممکن است. هنگام انتخاب این روش، برای رسیدگی به درخواست، نماینده‌ای مجاز انتخاب خواهد شد. بعد از اینکه درخواست ارسال شد؛ واحد شهروندی در عرض سه ماه، مدارک را بررسی خواهد کرد.

هنگامی که سوابق و مدارک متقاضی توسط واحد شهروندی بررسی شد؛ در صورت تأیید آنها، گواهی ثبت‌نام صادر شده و متقاضی می‌تواند با استفاده از آن برای دریافت پاسپورت دومینیکا اقدام کند. لازم به ذکر است که گرفت ویزا به کمک این روش، حدود 100 هزار دلار به دنبال خواهد داشت.

اخذ پاسپورت دومینیکا با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات

یکی دیگر از روش‌های بسیار عالی برای اخذ اقامت دومینیکا، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات است. از آنجایی‌که بازار املاک در این کشور ارزان است؛ مهاجران با قیمت بسیار خوبی قادر به خرید ملک و گرفتن اقامت خواهند بود.

کسانی که قصد مهاجرت به دومینیکا از طریق خرید ملک را دارند؛ باید حداقل 200 هزار دلار برای این کار بپردازند و مالکیت خود را برای سه سال نگه دارند. البته لازم به ذکر است که اگر متقاضی به مدت 5 سال مالکیت خود را حفظ کند؛ قادر به فروش ملک خود خواهد بود.

پاسپورت دومینیکا

شرایط مورد نیاز برای اخذ پاسپورت دومینیکا

اخذ پاسپورت دومینیکا نیاز به شرایط خاصی دارد. این شرایط را اداره مهاجرت دومینیکا تعین کرده و متقاضیان حتماً باید آنها را داشته باشند. از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین شرایط مهاجرت به دومینیکا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • داشتن حداقل 18 سال سن برای متقاضی اصلی
  • عدم سو سابقه کیفری
  • داشتن سلامت جسمانی
  • تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌ها (100 الی 250 هزار دلار)
  • داشتن مدرک زبان
  • داشتن شخصیت نرمال اجتماعی

مدارک موردنیاز برای دریافت اقامت دومینیکا

یکی از مراحل بسیار مهمی که متقاضیان باید برای دریافت پاسپورت دومینیکا طی کنند؛ ارائه مدارک موردنیاز است. البته بهتر است بدانید که مدارک کامل مهاجرت ممکن است بر اساس وضعیت متقاضی و روشی که انتخاب می‌کند؛ مقداری متفاوت باشد. اما یک‌سری از این مدارک برای تمام افراد مشترک است که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.  

  • شناسنامه
  • پاسپورت
  • عکس متقاضی اصلی یا همراهان
  • فرم درخواست
  • مدارک مربوط به تجارت و درآمد از جمله اظهارنامه مالیاتی
  • رزومه
  • مدرک زبان
  • مدارک تحصیلی
  • انگشت‌نگاری
  • گواهی سلامت
  • گواهی ازدواج
  • پرینت گردش حساب

هزینه اخذ پاسپورت دومینیکا

هزینه اخذ پاسپورت دومینیکا برای هرکدام از روش‌ها متفاوت است. متقاضیان مهاجرت، هرکدام از این روش‌ها را که انتخاب کنند؛ علاوه بر هزینه اصلی، باید برای یک‌سری از موارد دیگر هم هزینه خاصی پرداخت کنند. البته لازم به ذکر است که این هزینه‌ها بر اساس تعداد متقاضیان تعیین می‌شود. طبیعتاً هرچه افراد خانواده بیشتر باشند؛ هزینه‌ها هم بالاتر خواهد رفت.

کسانی که روش اهدای کمک مالی به دولت را انتخاب می‌کنند؛ باید حداقل 100 هزار دلار پرداخت کنند که اگر متقاضیان زوج باشند؛ این عدد به 150 هزار دلار خواهد رسید. اما اگر روش خرید ملک را انتخاب کنند؛ باید حداقل 200 هزار دلار را برای آن کنار گذاشته باشند.

علاوه بر این هزینه‌های اصلی، باید برای موارد دیگری از جمله ارزیابی صلاحیت، کارمزد بررسی پرونده، هزینه دولتی، هزینه پاسپورت و تابعیت اکتسابی هزینه خاصی پرداخت شود.

سریع‌ترین راه برای گرفتن پاسپورت دومینیکا

انتخاب بهترین روش برای مهاجرت به دومینیکا و طی‌کردن تمامی مراحل، قطعاً برای افرادی که در این زمینه آگاهی ندارند؛ بسیار سخت و زمان‌بر است. اگر می‌خواهید به‌راحتی تمام مراحل را طی کنید  و در کمترین زمان ممکن پاسپورت دومینیکا را به دست بیاورید؛ به مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا مراجعه کنید.

این مؤسسه بسیار معتبر، بهترین وکلا و مشاوران مهاجرتی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بر اساس شرایط و وضعیتی که دارید؛ بهترین راه مهاجرتی را برایتان انتخاب کنند. این افراد به دلیل دانش و مهارتی که در این زمینه دارند؛ خدمات متنوعی را به شما ارائه کرده و در کمترین زمان ممکن پاسپورت دومینیکا را برایتان اخذ می‌کنند.

سخن نهایی

کشور دومینیکا یک کشور بسیار زیبا در شرق دریای کارائیب است که در چند سال اخیر موردتوجه مهاجران قرار گرفته است. در این مطلب راهنمای اخذ پاسپورت دومینیکا در سال 2023 در اختیارتان قرار دادیم تا با اطلاعات بیشتر و جامع‌تری مهاجرت خود را آغاز کنید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.