کدخبر :276619 پرینت
02 بهمن 1401 - 16:12

۱۹۹ هزار مجوز کسب‌و‌کار به صورت مجازی صادر شد

بر اساس آخرین گزارش درگاه ملی مجوزها تا ۲۹ دی ماه در مجموع ۶۰۹ هزار و ۳۵۳ درخواست صدور مجوز در درگاه ملی مجوزها ثبت شده است که از این تعداد ۱۹۹ هزار و ۲۸۲ مجوز به صورت مجازی و بدون کاغذ صادر شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، بر اساس آخرین گزارش درگاه ملی مجوزها از شش فروردین ماه سال ۱۴۰۱ تا ۲۹ دی ماه در مجموع ۶۰۹ هزار و ۳۵۳ درخواست صدور مجوز در درگاه ملی مجوزها ثبت شده است که از این تعداد ۱۹۹ هزار و ۲۸۲ مجوز صادر شده و ۲۳۰ هزار و ۸۲۹ درخواست رد شده است. در همین حال ۴۴ و ۷۰۳ متقاضی از درخواست خود انصراف دادند و ۶۷۵۵ درخواست نیز در صف صدور مجوز هستند.

بر اساس این گزارش ۱۳۳ هزار و ۵۲۴ درخواست در دست بررسی و ۱۶ درصد این درخواست‌ها یعنی ۹۷ هزار و ۲۵۰ درخواست با تاخیر در بررسی مواجه شده‌اند.

همچنین وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، سازمان استاندارد، سازمان محیط زیست، معاونت علمی و صندوق نوآوری هیچ تاخیری در بررسی درخواست نداشتند و سازمان صدا و سیما و سازمان انرژی اتمی نیز به لحاظ تاخیر در بررسی مجوزها عملکرد نزدیک به صفر داشته و اما وزارت تعاون به جز در بخش مشاغل خانگی از ۵۰ هزار و ۴۰۹ درخواست صدور مجوز ۲۳ هزار و ۹۹۵ مجوز یعنی ۴۷.۶ درصد با تاخیر مواجه بوده و وزارت صمت نیز با ۶۰ هزار و ۸۷۳ درخواست در ۲۷ هزار و ۷۷۰ مورد یعنی بیش از ۴۵ درصد با تاخیر در بررسی مواجه بوده است.

بر اساس این گزارش هنوز سازمان برنامه و بودجه، کانون وکلای دادگستری و سازمان نظام مهندسی ساختمان سه دستگاهی هستند که بر خلاف قانون هنوز شرایط صدور مجوزهایشان را اعلام نکرده‌اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.