کدخبر :275645 پرینت
06 دی 1401 - 00:06

ایلان ماسک: گیرنده‌های فعال اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران به ۱۰۰ عدد رسید

ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس‌اکس طی توئیتی خبر داد که حدود ۱۰۰ عدد از دستگاه‌های گیرنده‌ی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران فعال شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس‌اکس، در توییتر نوشت: شمار دستگاه‌های استارلینک که در ایران فعال شده‌اند، به ۱۰۰ عدد نزدیک می‌شود.

پیش از این روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال گزارش داده بود حدود ۲۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای کمک به دور زدن محدودیت‌های اینترنت در ایران، در محموله‌های قاچاق وارد ایران شده است.

استارلینک نام شبکه‌‌‌ای از حدود سه هزار ماهواره کوچک است که همین حالا در مدار پایینی زمین قرار دارند. بر اساس مجوز اتحادیه جهانی مخابرات، استارلینک می‌تواند تا ۱۲ هزار ماهواره کوچک به مدار زمین بفرستد. دولت آمریکا به نمایندگی از شرکت «اسپیس ایکس» که مجری این پروژه است، از اتحادیه جهانی مخابرات درخواست کرده که مجوز ۳۰ هزار ماهواره دیگر هم صادر شود.

ماهواره‌های کوچک، شباهتی به ماهواره‌های معمولی ندارند و در واقع جعبه‌هایی کوچک برای دریافت و ارسال اموج ماهواره‌ای هستند. هدف پروژه استارلینک این است که در نهایت سراسر کره زمین را پوشش بدهد. دولت آمریکا نیز با صرف هزینه‌ای نزدیک به یک میلیارد دلار در توسعه این پروژه مشارکت دارد.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که با دیش مخصوص قابل دریافت است، در برخی کشورهای جهان دایر است، اما کسانی که می‌خواهند از این اینترنت استفاده کنند، علاوه بر داشتن ابزار مخصوص مانند دیش این شرکت، باید ماهانه مبلغی بپردازند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.