کدخبر :273133 پرینت
19 مهر 1401 - 15:28

کاهش اعتماد مردم به کسب‌وکارهای مجازی با اعمال محدودیت‌های اینترنتی

محمود راشدی، کارشناس کسب‌وکارهای مجازی گفت: اعمال محدودیت‌ در اینترنت باعث کاهش اعتماد مردم به کسب‌وکارهای اینترنتی شده است و این امر موجب می‌شود تا کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای اینترنتی و کمک به اقتصاد دیجیتال دارند، مردد شوند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، از آغاز محدودیت‌های اینترنتی در کسب‌و‌کار‌های مجازی بزرگ به‌ طور متوسط شاهد افت فروش حدود ۱۰ تا ۲۰ درصدی و در کسب‌و‌کار‌های متوسط و کوچک شاهد افت فروش ۴۰ تا ۷۰ درصدی بوده‌ایم، البته در بازار‌های سنتی و کسب‌و‌کار‌های فضای حقیقی نیز ما شاهد کاهش فروش هستیم.

به دنبال این محدودیت‌ها، ارسال مرسولات پستی توسط شرکت ملی پست نیز حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش داشته است.

محمود راشدی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: اینترنت یک زیرساخت در کشور محسوب می‌شود و اغتشاشات اخیر که سبب اعمال محدودیت‌هایی در اینترنت شده، بسیاری از کسب‌وکارها به‌خاطر این محدودیت نتوانستند سفارش‌ها را بپذیرند و به مشتری‌ها خدمات‌رسانی کنند.

وی افزود: در همین چند روز اخیر که درگیری ها منجر به قطعی اینترنت شد، سفارش‌ها به دست صاحبان نرسیده است و کسی پاسخگو نیست.

کارشناس کسب‌وکارهای اینترنتی با بیان اینکه اعمال محدودیت‌هایی در اینترنت به دلیل درگیری ها باعث کاهش اعتماد مردم به کسب‌وکارهای اینترنتی شد، گفت: این امر موجب می‌شود تا کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای اینترنتی و کمک به اقتصاد دیجیتال دارند، مردد شوند.

وی ادامه داد: آمارهایی از ضررهای روزانه ۵۰۰ هزار تومانی به بالا به هر کسب‌وکارهای اینترنتی وجود دارد که اکنون تعدادی از آنها بلاتکلیف هستند.

راشدی با اشاره به اینکه ۱۰ میلیون نفر در کشور درگیر کسب‌وکارهای اینترنتی هستند، گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار کسب‌وکار در فضای اینستاگرام وجود دارد که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم نیروی کار دارند.

وی تاکید کرد: ضررهای کسب‌وکارهای اینترنتی به‌صورت دفعی خود را نشان نمی‌دهد؛ بلکه به‌صورت تدریجی خواهد بود و یکی از مسائل باعث بیکاری و وقوع آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

کارشناس کسب‌وکارهای اینترنتی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات از تدوین بسته حمایتی برای کسب کارهایی که به پلتفرم‌هایی داخلی  مهاجرت کنند، خبر داده است، گفت: این اقدام خوبی است، درصورتی‌که پلتفرم‌های داخلی تقویت شوند و با پلتفرم‌های خارجی دارای رقابت باشند تا مردم با رغبت بیشتری به این بسترها وارد شوند.

راشدی خاطرنشان کرد: اکنون اختلاف زیرساختی بسیاری بین پلتفرم‌های داخلی و خارجی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.