بهبود وضعیت ارتباطی ۹۳ روستا در منطقه شمال غرب
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب رگولاتوری گفت: در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ پوشش شبکه در نسلهای دو، سه و چهار شبکه تلفن همراه در ۹۳ روستا بهبود پیدا کرده است.
به گزارش سیتنا، حمید یوسف پور نظارت و بررسی میدانی وضعیت پوشش و کیفیت ارتباطات در روستاهای منطقه شمال غرب را یکی از اقدامات انجام شده در این منطقه دانست و بیان کرد: با توجه به بررسیهای صورت گرفته در برخی از روستاها، میان شاخصهای کمی و کیفی موجود با تعهدات پروانه اپراتورها و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تفاوتهایی وجود داشت که همین موضوع باعث کاهش کیفیت ارتباطی روستاها شده بود. برای رفع این مشکل جلسات متعددی با اپراتورهای مربوطه برگزار شد که بهبود وضعیت ارتباطی روستاها و کاهش شکایات ثبت شده در این بخش در "سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی (۱۹۵)" از نتایج آن است.
وی با اشاره به شکایات ثبت شده در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی (۱۹۵)، عنوان کرد: در چهار ماهه اول سال جاری، سه هزار و ۶۷۱ شکایت در حوزه فعالیت منطقه شمال غرب رگولاتوری در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که از این تعداد هزار و ۸۴ شکایت به حوزه ارتباطی مربوط می شود.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب درباره موضوع شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۵، اظهار کرد: در این سامانه، دو هزار و ۳۹۹ شکایت در حوزه فناوری و ۱۸۸ شکایت در حوزه پست و دفاتر پیشخوان ثبت شده است که از این تعداد سه هزار و ۲۶۷ شکایت بررسی و به آنها پاسخ لازم داده شده است.
در چهار ماهه اول سال جاری، سه هزار و ۶۷۱ شکایت در حوزه فعالیت منطقه شمال غرب رگولاتوری در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که از این تعداد هزار و ۸۴ شکایت به حوزه ارتباطی مربوط می شود.
یوسفپور در ادامه بیان کرد: با برگزاری جلسات مستمر و متعدد با اپراتورها، انجام تستها و بازدیدهای میدانی و از راه دور خدمات دارندگان پروانه از سازمان، توانستهایم مدت زمان رسیدگی به شکایات در سامانه ۱۹۵در منطقه شمال غرب را از ۹ روز کاری به پنج روز کاری کاهش دهیم.
وی با اشاره به اینکه شناسایی تداخلات فرکانسی در راستای حفظ و صیانت از فضای فرکانسی کشور و جلوگیری از کاهش کیفیت ارتباطی اپرتورهای تلفن همراه در خدماتدهی به مشترکان انجام میشود، گفت: پایش مستمر فضای فرکانسی با سامانههای پایش ثابت و سیار و نظارت میدانی در منطقه شمال غرب انجام شده است و در چهار ماه ابتدایی سال جاری، ۳۳ مورد تداخل فرکانسی که عمدتا ناشی از استفاده غیرمجاز از تقویت کنندههای سیگنال رادیویی شبکه تلفن همراه و یا بوسترهای غیراستاندارد آنتنهای تلویزیونی بوده، شناسایی و مشکلات آن رفع شده است.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب افزود: فضای فرکانسی سالم و بدون تداخلات فرکانسی، علاوه بر افزایش کیفیت خدمات اپراتورهای تلفن همراه، برای استفاده سایر بهرهبرداران مانند سازمانهای آتشنشانی، اورژانس، هلال احمر و... نیز دارای اهمیت است.
اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب یکی از مناطق ۹ گانه رگولاتوری در کشور است که استانهای قزوین ، گیلان و زنجان را تحت پوشش و مدیریت دارد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید