کدخبر :2664 پرینت
03 خرداد 1391 - 11:58

عبدالعلی تاجی: پیشینه‎ی قابل توجهی در مورد طرح دورکاری در دنیا وجود دارد

متن خبر

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت رئیس جمهور با اعلام اینکه ما پدیدآورنده دورکاری نیستیم و این طرح به موازات کاهش فرایند انجام امور اداری موفق می‌شود، از نامه جدید فروزنده برای اجرای مصوبه نیروهای شرکتی خبر داد.

به گزارش سیتنا به نقل از فارس، عبدالعلی تاجی در مورد سرنوشت طرح دورکاری گفت: پیشینه قابل توجهی در مورد طرح دورکاری در دنیا وجود دارد، بنابر این ما پدیدآورنده آن نیستیم و بخشی از کارها از طریق اینترنت و اینترانت انجام می‌شود، به ویژه در کارهای پژوهش و تحقیقات کتابخانه‌ای طرح دورکاری رایج است.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی رئیس جمهور افزود: اگر یک مجموعه دانشگاهی کار تایپ داشته باشد، می‌تواند به کارمند خود در محیط منزل و خارج از اداره این کارها را واگذار کرده و نتیجه انجام کار را بخواهد.

 

وی گفت: در حال حاضر بسیاری از کارهای اداری از طریق شبکه اتوماسیون اداری از منزل نیز قابل انجام است و برخی از مدیران عمده کارهای پاراف نامه اداری را در منزل از طریق اینترنت انجام می‌دهند.

 

تاجی تأکید کرد: دورکاری به تنهایی قابل انجام نیست، بلکه با 10 برنامه تحول اداری باید اجرا شود که یکی از آنها توسعه دولت الکترونیک است که خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه می‌شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی رئیس جمهور تأکید کرد: تاکنون 400 خدمت از طریق پیشخوان‌های دولت الکترونیک به مردم ارائه شده و نیز تا پایان سال این رقم به 600 خدمت افزایش می‌یابد.

 

وی گفت: پیشخوان‌های عمومی خدمات دولت الکترونیک به نام پرتال مردم در مورد 1400 دستگاه اجرایی خدمات ارائه می‌کند و در پرتال مردم برای این خدمات مدارک مورد نیاز مردم ارائه شده است، مثلاً کسی که می‌خواهد شناسنامه دریافت کند، پرتال مردم به او راهنمایی می‌کند که چه مدارکی باید تهیه کرده و به دفتر پیشخوان الکترونیک مراجعه کنند.

 

تاجی افزود: بسیاری از کارهای دستگاههای اجرایی به پیشخوان‌ها ارائه شده و ارباب رجوع با تهیه مدارک که از طریق پرتال مردم آگاه می‌شود، می‌تواند آن خدمات را دریافت کند.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی رئیس جمهور گفت: با ارائه خدمات دستگاههای اجرایی به پیشخوان‌های خدمات الکترونیک نیروی انسانی مورد نیاز کاهش یافته و فرایند انجام امور آسانتر می‌شود، به گونه‌ای که مراحل انجام امور باید کاهش پیدا کرده تا مردم در مراجعه به دستگاهها وقت کمتری صرف کنند.

 

تاجی افزود: دفاتر اسناد رسمی که مربوط به بخش خصوصی است، از سالهای قبل مهم‌ترین و ارزشمندترین سندهای مردم را نگهداری می‌کنند و به صورت خصوصی اداره می‌شود.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی رئیس جمهور در مورد دورکاری گفت: یک بخش از کارهای اداری از طریق پیشخوان خدمات الکترونیک قابل ارائه است و یک بخش نیز از طریق کارمندان در محیط خارج از اداره به صورت دورکاری قابل انجام است و همه این طرح‌ها با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم و کاهش هزینه مردم و نیز چابک کردن نیروی انسانی در دستگاههای اجرایی است و وقتی رابطه ارباب رجوع و کارمند کاهش یابد، بسیاری از مفاسد اداری از بین می‌رود. 

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.