استفاده از توئیتر برای پیش بینی نتیجه ی انتخابات آمریکا
همشهری آنلاین نوشت: رسانههای اجتماعی نقش بسیار مهمی را در کمپینهای سیاسی به عهده دارند،به ویژه اگر این کمپینها و ستادها به انتخابات ریاست جمهوری مرتبط باشند.
به گزارش سیتنا، دانشجویان دانشگاه "سینسیناتی" بر همین اساس اپلیکیشن تحت وبی طراحی کردهاند که میتواند میزان محبوبیت کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا را در سال 2012 بر اساس پستهای منتشر شده بر روی شبکه اجتماعی توئیتر تعیین کند.
هدف این سایت تعیین صرف محبوبیت یکی از کاندیداها نیست بلکه دانشجویان با ایجاد چنین ابزاری قصد دارند تا میزان تاثیرگذاری هر یک از کاندیداها و نوع نظر رایدهندگان به کاندیداهای مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و سپس اطلاعات دقیقی درباره دیدگاه رایدهندگان نسبت به کاندیداها ارائه خواهد شد.
در این مطالعه اطلاعات توئیتر برای دنبال کردن عبارتهایی که به هریک از کاندیداها اختصاص داده شده مورد استفاده قرار گرفتهاند. الگوریتم رتبه بندی هریک از توئیتها که در آنها به کاندیداها اشاره شده است را تحلیل کرده و امتیاز آن توئیت را محاسبه میکند.
سپس امتیازات روزانه و ماهانه بر روی نموداری نمایش داده خواهند شد و میزان منفی یا مثبت بودن آنها برای هر یک از کاندیداها تعیین میشود. مجموعه این اطلاعات میتوانند میزان محبوبیت باراک اوباما یا میت رامنی را تعیین کرده و نتیجه انتخابات نوامبر 2012 را پیش بینی کند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید